وال استریت ژورنال مدعی شد: تغییر سیاست تحریمی آمریکا در قبال ایران

مقامات خزانه‌داری آمریکا گفته‌اند که تحریم‌ها همچنان ابراز سیاسی حیاتی باقی خواهند ماند اما باید بهتر تنظیم شوند.

وال استریت ژورنال نوشت دولت‌های خارجی زیادی ازجمله برخی از متحدان آمریکا استفاده واشنگتن از تحریم‌ها را سیاستی بد خوانده بودند حتی طرفداران تحریم‌ها نیز تاثیر تحریم‌ها را زیر سوال برده و نسبت به تضعیف قدرت جهانی آمریکا و استفاده از سیستم‌های مالی جایگزین ابراز نگرانی کرده بودند. برخی از این افراد به شکست سیاست فشار حداکثری آمریکا در قبال ایران و شکست واشنگتن در جلوگیری از غنی‌سازی مواد هسته‌ای توسط ایران اشاره می‌کنند و برخی دیگر ناکامی آمریکا در برکنار کردن رهبران ونزوئلا، جلوگیری از آزمایش موشک‌های بالیستیک توسط کره شمالی و ممناعت از دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را یادآور می‌شوند.

این روزنامه آمریکایی در انتهای گزارش خود آورده است که دولت بایدن به دنبال بازگشت از تحریم‌های فلج‌کننده‌ای است که دونالد ترامپ علیه ایران اعمال کرده بود و ارائه معافیت‌های بشردوستانه به ایران، افغانستان و ونزوئلا را در اولویت قرار داده است.

روز گذشته نیز خبرگزاری ایندیپندنت گزارش داده بود که دولت بایدن قصد دارد استفاده از تحریم‌های مالی را محدود کند.

دولت بایدن در ۹ ماه گذشته سرگرم بازبینی سیاست تحریم‌ها بود. گزارش‌ ایندیپندنت حاکی از آن بود که در روند جدید اعمال تحریم‌ها به پیامدهای ناخواسته آن بر گروه‌های در معرض خطر و تاثیر ژئوپولتیکی و اقتصادی آن توجه ویژه‌ای خواهد شد.

تغییر سیاست تحریمی آمریکا در پی شکست فشار حداکثری علیه ایران

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.