واکنش آذربایجان به گزارش‌ها درباره ممانعت از صادرات ایران به روسیه

به گزارش خبرگزاری «ترند نیوز» گمرک جمهوری آذربایجان مدعی شد که  مقصر دانستن این کشور در این ماجرا درست نیست.

گمرگ جمهوری آذربایجان مدعی نقص در سامانه‌های کامپیوتری ایران  در بازه زمانی  ۱۵ تا ۱۶ اکتبر و به تبع آن ایجاد صف و تاخیر در عملیات بارگیری و تخلیه در انبارهای میوه و تره بار در شهر آستارای ایران شد.


این مطالب را هم بخوانید؛

زلزله در بازار خودرو درپی آزادسازی واردات

احمدی نژاد با اسرائیلی ها دیدار کرد؟/او باید به زندان برود

روش بقایی برای فرار از زندان رفتن لو رفت

آقای رئیس جمهور به مجری آمریکایی: شما زیادی خوشگل هستی

طالبان دختر عضو تیم ملی افغانستان را سر برید


گمرک جمهوری آذربایجان مدعی شد اطلاعاتی که بگوید جمهوری آذربایجان مانع صادرات از ایران به روسیه می‌شود، بی‌اساس و دروغ است.

باکو مدعی شده که ایست بازرسی گمرک در آستارای جمهوری آذربایجان به صورت پیشرفته به کار خود ادامه می‌دهد و طی ۱۰ روز گذشته کامیون‌های بیشتری نسبت به روزهای گذشته از ایران وارد جمهوری آذربایجان شده‌‌اند.

روابط تهران و باکو در هفته‌های اخیر در پی بازداشت دو راننده ایرانی در مسیر اصلی ترانزیت کالا میان دو کشور در منطقه قره‌باغ  و همچنین اقدام باکو در اخذ عوارض عبور از کامیون‌های تردد کننده میان ایران  و ارمنستان وارد مرحله جدیدی از تنش‌ها شد.

«سید جلیل جلالی‌فر» از اعضای  اتاق بازرگانی ایران و روسیه  به تازگی در زمینه کارشکنی‌های باکو گفت، جمهوری آذربایجان برای صادرات کالاهای ایران به روسیه کارشکنی‌ می‌کند . وی از صف‌های ۱۰ کیلومتری کامیون‌ها در آستارا خبر داد. 

این در حالی است که سفارت جمهوری اسلامی در آذربایجان در هفته‌های اخیر در حوزه اقتصادی فعال شده بود و حتی ۲۰ روز پیش وزیر تجارت جمهوری آذربایجان قول مساعدی برای حل مشکلات داده بود.

در روزهای گذشته «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان در گزافه‌گویی گفت که ارمنستان با کمک ایران مواد مخدر به اروپا قاچاق می‌کرده است. 

علی‌اف در سخنرانی خود در جلسه شورای سران کشورهای مستقل مشترک المنافع که در قالب یک ویدئو کنفرانس برگزار شد، ادعا کرد ارمنستان در تبانی با ایران از مناطق اشغالی سابق جمهوری آذربایجان (در اشاره به مناطق تحت اشغال جمهوری ارمنستان که در پی آتش‌بس قره‌باغ آزاد شد) برای انجام قاچاق مواد مخدر به اروپا به مدت حدود ۳۰ سال استفاده می‌کرد.

ادعای باکو: مانع صادرات ایران به روسیه نشده‌ایم

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.