معاون رئیسی: مسئله فرهنگ از یک جایگاه والایی برخوردار است

سیدمحمد حسینی در حاشیه مراسم جایزه ملی کتاب سال جوانان در جمع خبرنگاران درباره اهمیت فرهنگ و مطالعه کتاب، اظهار کرد: اگرچه در این ایام و در این دوره بحث مسائل اقتصادی بسیار مهم است و فوریت دارد و باید به آن پرداخته شود اما مسئله فرهنگ هم همواره از یک جایگاه والایی برخوردار است. 

وی افزود: برای رفع برخی از مشکلات اقتصادی هم حتی لازم است کارهای فرهنگی صورت گیرد و جریان سازی فرهنگی شود، از این جهت نباید به موضوع کم‌توجهی شود. 

حسینی با اشاره به اهمیت فرهنگ در جامعه، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب هم همواره بر سه موضوع اقتصاد، علم و فرهنگ تاکید دارند و مطالباتی را از مسولان داشته اند. 

معاون رییس جمهور تاکید کرد: آنچه در فرهنگ می‌تواند نقش‌آفرین باشد، بحث کتاب و مطالعه کتاب است یعنی اگر تئاتر، فیلم سینمایی و سریال هم ساخته می شود همه اینها از یک کتاب، اندیشه، ایده و تفکر بر می خیزد. 

وی با اشاره به اهمیت مسئله فرهنگ برای دولت سیزدهم گفت: مخصوصا با نگاه ویژه‌ای که آقای رییس جمهور به فرهنگ دارد تلاش می‌شود نسبت به این موضوع اهتمام بیشتری باشد و ما شاهد رونق فعالیت های فرهنگی در حوزه های گوناگون از جمله در حوزه کتاب باشیم. 

حسینی با اشاره به مراسم جایزه ملی کتاب سال جوانان، افزود: این مراسم هم می تواند آغازی باشد بر اهتمام جدی دولت سیزدهم بر مسئله کتاب و کتابخوانی و تشویق و ترغیب نسل جوان برای توجه به این حوزه.

معاون رییس جمهور گفت: اگرچه اکنون بخشی از مطالعه در فضای مجازی انجام می شود اما همین که مطالعه جزو کارهای روزانه افراد قرار بگیرد و موثر است و باید سعی کنیم خانواده را به مطالعه و کتابخوانی عادت دهیم. 

وی تصریح کرد: بنای دولت بر این است که همزمان با تلاشی که برای رفع مشکلات اقتصادی می‌شود به فرهنگ هم توجه کافی داشته باشد. انشالله شرایط بازگشایی مدارس و دانشگاه ها هم فراهم شود که این مسئله در این حوزه تاثیر خواهد داشت. 

وی اضافه کرد: از طرفی برگزاری جشنواره ها، مسابقات و جوایزی که در بحث کتاب داده می‌شود هم می‌تواند یک رقابت سالم ایجاد کند و جوان ها را به مطالعه بیشتر ترغیب کند و آنهایی که اهل قلم هستند را به نوشتن تشویق کند. 

حسینی با اشاره به توجه دولت سیزدهم به مسئله فرهنگ اظهار داشت: در سفرهای استانی هم قرار است به بحث فرهنگی توجه بیشتری شود. از گذشته هم در عرصه کتاب و کتابخوانی حمایت‌هایی وجود داشته ولی در این دوره قطعاً حمایت جدی تری صورت خواهد گرفت. 

معاون پارلمانی رییس جمهور تاکید کرد: متاسفانه برخی از فعالیت‌های فرهنگی و هنری دچار یک رخوت و رکود شده بود که الحمدالله در این دولت توجه بیشتری وجود خواهد داشت که انشالله جزئیات را وزیر محترم فرهنگ حتماً بیان می‌کند. البته همه حوزه ها باید کمک کنند و با یک تقسیم کار بین همه نهادهای جریان‌سازی فرهنگی صورت گیرد. 

وی در پاسخ به سوالی درباره سرانه مطالعه خود، گفت: بنده دائم در حال مطالعه هستم، البته برخی اوقات فرصت نمی شود به حوزه هایی که علاقه بیشتری دارم  بپردازم، ولی  همواره در فرصت هایی که به دست می آید برای مطالعه کتاب‌ها استفاده می کنم.

حسینی: دولت به فرهنگ هم توجه کافی خواهد داشت

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.