در دبی دلار می‌شمارند؛ ما عکس‌های احمدی نژاد را می بینیم

احتیاج نیست ما چرخ را اختراع کنیم. توسعه مسیر مشخصی دارد که همگان از آن عبور کرده‌اند. زدن جاده تازه، کندن تونل جدید؛ هیچ کمکی به ما و اقتصاد کشور نمی‌کند.

 این روزها محمود احمدی نژاد حسابی سروصدا کرده است. رئیس جمهور پیشین ایران به دبی سفر کرد تا از نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ بازدید کند. همانطور که همیشه هرگاه نام احمدی نژاد در میان باشد، قطاری از حاشیه‌ها هم آنجا هست.

 اینبار هم او حسابی حاشیه ساز شد. عکس گرفتن با زنان و دختران و بازدید از غرفه اسرائیل که البته این خبر را یک اکانت اسرائیلی در توییتر همراه با عکسی منتشر کرد که به سرعت از طرف نزدیکان احمدی‌نژاد تکذیب شد و در نهایت ترک دبی پیش از موعد تعیین شده بنا بر درخواست امارات.

زین پس هرگاه نام نمایشگاه اکسپو را بشنویم یاد محمود احمدی نژاد و حاشیه‌هایش می‌افتیم. اما هم زمان اینکه ما در استخر حاشیه‌ها در حال شنا کردن هستیم، بر اساس پیش‌بینی‌ که یورونیوز انجام داده، امارات که میزبان این نمایشگاه است رقمی حدود ۳۰ میلیارد یورو سود خواهد کرد.

نگاهی نو به اکسپوی 2020 امارات/ آنها دلار می‌شمارند؛ ما عکس‌های احمدی نژاد را می بینیم

در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ دبی بیش از ۱۹۰ کشور جلوه‌هایی از فرهنگ و نوآوری‌های خود را در تالارهایی با معماری چشمگیر در محوطه‌ای به وسعت ۴۳۸ هکتار نمایش می‌دهند. تخمین زده می‌شود که دولت دبی ۷ میلیارد دلار برای این رویداد خرج کرده باشد.

به همین راحتی آنها در جاده توسعه افتاده‌اند و با بهترین وسایل نقلیه در حال طی کردن آن هستند و ما هنوز به دنبال این هستیم که با خودمان پتو ببریم یا نه!

قطر که گزارشگران تلویزیون ما همیشه تیم‌های آنها را مسخره می‌کنند و می‌گویند تیم جهانی است، سال آینده جام جهانی برگزار می‌کند. در همین ارتباط رئیس کمیته برگزاری جام جهانی 2022 اعلام کرد تخمین زده می‌شود سود اقتصادی برگزاری این مسابقات برای قطر حدود 20 میلیارد دلار باشد. این رقم 11 درصد تولید ناخالص داخلی قطر را تشکیل می‌دهد.

پیشرفت شاخ و دم ندارد. می‌شود به راحتی وضعیت خودمان را با قطر، امارات و دیگر کشورهای آسیایی مانند ژاپن و کره مقایسه کنیم و ببینم که آیا در مسیر موفقیت قرار داریم یا خیر. در زمینه تولید داخلی هم می‌شود این قیاس را انجام داد. امروزه بسیاری از کشورهای صنعتی در زمینه تکنولوژی از محصولات ژاپنی و کره‌ای استفاده می‌کنند. حتی صنعت خودرو سازی آنها هم توانسته بازار بسیاری از کشورهای جهان را فتح کند.

احتیاج نیست ما چرخ را اختراع کنیم. توسعه مسیر مشخصی دارد که همگان از آن عبور کرده‌اند. زدن جاده تازه، کنده تونل جدید؛ هیچ کمکی به ما و اقتصاد کشور نمی‌کند.

آنها دلارها را می‌شمارند و ما سرگرم دیدن عکس‌های احمدی‌نژاد هستیم.  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.