سخنگوی کرملین: به منشور سازمان ملل و شورای امنیت وفاداریم

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت که تعطیلی دفتر اطلاعات "ناتو" در مسکو هیچ تاثیری بر روسیه نمی‌گذارد؛ زیرا به هر حال هیچ گفت‌وگویی بین طرفین صورت نگرفته است.

پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: تعطیلی دفتر اطلاعات ناتو در مسکو هیچ تاثیری بر روسیه نمی‌گذارد؛ اما به طور کلی اگر پیرامون این مسئله صحبت کنیم، وضعیت امور به صورت دو فاکتو رسمی می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد که ناتو قصد خود را برای "مهار" روسیه اعلام و با اقدامات خود نیز از آن حمایت کرد.

پسکوف افزود: اخراج دیپلمات‌های روسی همچنین کاسه صبر ما را لبریز کرده است. بعلاوه، روسیه فراتر از تعهدات خود در زمینه کنترل تسلیحات عمل نمی‌کند و با توجه به برنامه دفاع موشکی آمریکا اقداماتی را برای تامین امنیت ملی انجام می‌دهد.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه نیز اظهار کرد که مسکو به دلیل اخراج دیپلمات‌های روسی، فعالیت‌های دفتر ناتو را متوقف کرده است.

اردوغان و شورای امنیت

سخنگوی کرملین همچنین به اظهارات رئیس جمهوری ترکیه درباره شورای امنیت سازمان ملل واکنش نشان داد و گفت: مسکو همچنان به منشور سازمان ملل پایبند است.

پسکوف به خبرنگاران گفت: این مساله بسته به اجماع نظر پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل است. می‌دانید که با هدف بررسی تمامی چالش‌هایی که بشریت با آن روبه‌روست، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه یک ابتکار عملی را به این پنج کشور ارائه کرده است تا در کنار هم باشند و به مسائل مهم رسیدگی کنند.

وی ادامه داد: روسیه همچنان به منشور سازمان ملل و شورای امنیت و تمامی نهادهای سازمان ملل پایبند است و به آن وفادار می‌ماند.

نشست گروه ۲۰ و افغانستان

کاخ کرملین اعلام کرد: ولادیمر پوتین، رئیس جمهور روسیه و ماریو دراگی، نخست وزیر ایتالیا درخصوص آماده سازی برای نشست گروه ۲۰ و افغانستان که قرار است در تاریخ ۳۰ الی ۳۱ اکتبر در رم برگزار شود، به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

پوتین همچنین نسبت به شرکت در نشست گروه ۲۰ به صورت مجازی، اعلام آمادگی کرد.

پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین در خصوص گفت‌وگو درخصوص مسئله افغانستان گفت: روسیه توقع دارد که گفت‌وگوها پیرامون مسئله افغانستان پس از نشست "فرمت مسکو" ادامه پیدا کند. همچنین ادامه گفت‌وگوها، تبادل نظرات، مقایسه موقعیت‌ها و تلاش برای درک هر آنچه در روسیه و افغانستان اتفاق می‌افتد، از انتظارات اصلی کشور روسیه است.

روابط روسیه با چین

پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین همچنین گفت: روسیه آزمایش‌های موشک مافوق صوت (هایپرسونیک) چین را تهدیدی برای خود نمی‌بیند. ما با چین روابطی داریم. چین در حال توسعه نیروهای مسلح و سیستم‌های تسلیحاتی خود است و همچنین از چارچوب تعهدات بین‌المللی فراتر نمی‌رود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.