محموله جدید واکسن کرونا به کشور رسید

بیست‌وهشتمین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون دُز واکسن، امروز سه‌شنبه؛ بیست و هفتم مهرماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.

 دکتر کریم همتی _ رییس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه تلاش‌ها برای واردات واکسن همچنان ادامه دارد گفت: با همراهی و همکاری خوب مسئولین در دستگاه‌های کشور و مدیریت معاون اول رئیس جمهور، طی ۱۰ روز گذشته جمعیت هلال‌احمر ۵ محموله به میزان ۳۰ میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور کرد.

وی افزود: جمعیت هلال‌احمر در مجموع از اردیبهشت ماه تاکنون، ۸۲ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است.

کریم همتی با بیان اینکه واکسن‌های وارداتی همچنان از نوع سینوفارم است، گفت: واکسن های وارداتی هلال‌احمر از نوع سینوفارم و معمولا با تاریخ انقضای مدت دار است که الان هم محموله‌های اخیر در انبارهای وزارت بهداشت برای واکسینه کردن همه هموطنان دپو شده و تقریبا تا الان به اندازه کل جمعیت ایران، هلال‌احمر واکسن وارد کرده است.

رئیس جمعیت هلال احمر در پایان با اعلام اینکه واردات واکسن و واکسینه شدن جامعه، مرگ و میر ناشی از کرونا را کاهش داده است اظهار کرد: خوشبختانه نتیجه اصلی حاصل از واردات واکسن و واکسینه کردن مردم، کاهش موارد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در میان کادر درمان و مردم و همچنین کاهش آمار بیماران بستری در بخش آی‌سی‌یو بیمارستان‌ها بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.