درخواست وزیر بهداشت از یک مرجع تقلید

بهرام عین اللهی در دیدار با آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، اظهار داشت: کادر بهداشت و درمان سال گذشته واکسینه شده‌اند اما امسال برغم شدت بیماری، به ندرت مبتلا به کرونا شده‌اند که این نشان از اثرگذاری بالای واکسیناسیون است.

وی افزود: عناصر بیگانه در ماه‌های گذشته که واکسن در ایران کم بود، می‌گفتند جمهوری اسلامی ایران نمی تواند واکسیناسیون را انجام دهد اما الان می گویند چرا واکسیناسیون در ایران اجباری است.

وی تصریح کرد: اگر کسی واکسن تزریق نکند به ضرر خودش است و با حضور در جامعه، بیماری را به دیگران منتقل می کند.

وی افزود: وزارت بهداشت دست یاری به سوی علما دراز می کند تا مردم را به واکسیناسیون تشویق کنند، در همه جای دنیا واکسیناسیون تاثیر خود را به خوبی گذاشته و در ایران نیز، واکسیناسیون، پدیده جدیدی نیست.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: آیت الله رییسی معتقد بود که اولویت اول دولت، سلامت و مدیریت کرونا است تا موجب شکوفایی اقتصادی و برداشتن محدودیت ها شود، از بهمن ماه سال گذشته تا تیرماه امسال، حدود پنج میلیون دُز واکسن در ایران تزریق شده بود و در موج‌های بیماری، تعداد زیادی از بیماران را از دست دادیم اما با تلاش همه جانبه دولت در تامین واکسن و مشارکت بی نظیر نیروهای مسلح، مردمی، داوطلب و دانشجویان، تا امروز ۷۱ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

 عین اللهی گفت: ایران از نظر سرعت واکسیناسیون در دنیا یکی از بهترین کشورها بوده چون در طول دو سه ماه، ۶۶ میلیون دُز واکسن کرونا با حمایت نیروهای مردمی تزریق کرده است. تاکنون ۱۰۰ میلیون دُز واکسن تامین شده که ۷۱ میلیون دُز تزریق و ۲۹ میلیون دُز ذخیره واکسن داریم.

وی یادآور شد: تا ۹ آبان ماه حدود ۵۰ میلیون دُز واکسن کرونا وارد کشور می شود، خوشبختانه تولید واکسن داخلی نیز مناسب است ولی حجم تولیدها اندک است و نمی‌توانیم صبر کنیم تا تولیدهای واکسن داخلی برسد و این فرصت طلایی را برای واکسیناسیون از دست نمی دهیم.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفر به شهر قم ضمن زیارت حرم حضرت معصومه (س) و حضور در مسجد جمکران با شماری از علما و مراجع حوزه علمیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.