حکم نازنین زاغری تایید شد

گاردین گزارش داد، زاغری در دادگاه انقلاب به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران محکوم شده بود و دادگاه تجدید نظر عین حکم دادگاه انقلاب را برای این شهروند دوتابعیتی تایید کرد؛ یک سال زندان و یک سال منع خروج از ایران. به این ترتیب، زاغری تا سال ۲۰۲۳ نمی‌تواند از مرزهای ایران خارج شود.

زاغری اواخر اسفند سال گذشته در ماه‌های پایانی حکم پنج سال حبس به دلیل همه‌گیری کرونا از زندان خارج شد تا ادامه حکم خود را در حبس خانگی بگذراند. او سال ۹۵ پس از محاکمه به اتهام جاسوسی در دادگاه محکوم شده بود. برخی اعضای پارلمان انگلستان از بوریس جانسن، نخست‌وزیر خواسته‌اند برای به سرانجام رساندن پرونده زاغری مداخله کند.

تولیپ صدیق گفت: «تمام امیدهای نازنین زاغری-رتکلیف برای بازگشتن به خانه بر باد رفت. دولت انگلستان باید زودتر بدهی ما را به ایران را بپردازد و راه را برای آزادی نازنین هموار کند.» انگلستان در ماجرای معامله تانک‌های چیفتن صدها میلیون دلار به دولت و مردم ایران بدهکار است و هنوز نتوانسته راهی برای بازپرداخت بدهی خود بیابد.

 لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلستان ماه گذشته میلادی با همتای ایرانی خود حسین امیرعبداللهیان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کرده و از او خواسته بود برای آزاد شدن نازنین زاغری-رتکلیف همکاری کند. خانم تراس وعده داده بود به فشار علیه ایران تا زمان آزادی زاغری ادامه می‌دهد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.