امام چگونه از انحلال ارتش جلوگیری کرد؟

حجت‌الاسلام والمسلمین عباس محمدحسنی در جمع کارکنان و خانواده‌های اداره عقیدتی سیاسی نیروی هوایی ارتش ضمن قدردانی از کارهای اثربخش فرهنگی در کشور اظهار کرد: هر انقلابی باید سه مرحله تخریب ساختار گذشته، تاسیس ساختار جدید و تحکیم را پشت سر بگذارد. خیلی از انقلاب‌ها در همان مرحله اول نابود می‌شوند و موفق نمی‌شوند تا به اهداف خود برسند. بعضی‌ها در مرحله دوم دچار استحاله و سرکوب می‌شوند یعنی مرحله اول را خوب تکمیل می‌کنند اما در مرحله دوم شکست می‌خوردند.

محمدحسنی خاطرنشان کرد: بعضی‌ها پایه‌های حکومت را هم بنا می‌کنند اما نه محکم بلکه لرزان که با یک حرکت خیمه انقلابشان فرو می‌ریزد؛ اما جمهوری اسلامی تنها انقلابی بود که در عین ناباوری آمریکا و دشمناش تمام مراحل را با قدرت، اقتدار و شکوه هرچه تمامتر به پایان رساند.

امام چگونه مانع از انحلال ارتش شد؟/ ایران در بهشت امنیت به سر می برد

وی ادامه داد: ابقای ارتش توسط امام خمینی(ره) و تأسیس عقیدتی سیاسی در ارتش با پیشنهاد حضرت امام خامنه‌ای و تصویب حضرت امام راحل(ره) صورت پذیرفت. تدبیر امام(ره) در نامگذاری روز ارتش، موجب شد ارتش منحل نشود و حرکت مقام معظم رهبری(مدظله العالی) باعث شد ارتش از صراط مستقیمی که امام ترسیم کرده بودند منحرف نشود.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: امروز ارتش با تدابیر مقام معظم رهبری(حفظه الله) همان بنیان مرصوصی است که وقتی رزمایش فاتحان خیبر در شمال غرب کشور انجام می‌شود لحن‌ها عوض می‌شود.

محمدحسنی گفت: فرمانده معظم کل قوا(مدظله العالی) فرمودند تأسیس عقیدتی سیاسی از الهامات الهی به امام بود که برکات فراوانی را برای ارتش و نظام در پی داشت. این سازمان ایجاد شد تا امور دینی ارتش را عهده دار شود؛ پایه‌های فکری، اخلاقی و عقیدتی ارتش را محکم کند تا این بنیان مرصوص محقق شود که به لطف الهی این ارتش چون بنیان مرصوص است محبوب خدا و مورد لطف حضرت ولیعصر(عج) است.

رییس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با تاکید بر اینکه ایران اسلامی در بهشت امنیت به سر می‌برد، گفت: به برکت حضور ارتش و نیروهای مسلح مقتدر و دیگر عوامل تولید کننده امنیت مانند سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و حفاظت اطلاعات‌های نیروهای مسلح موجب شده تا ایران اسلامی در زمانی که کشورهای منطقه و فرامنطقه شبی نیست که در ناامنی و انفجار نداشته باشند در امنیت پایدار به سر برد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.