بازیگر معروف از سینما خداحافظی کرد

این بازیگر ۸۸ ساله در مصاحبه‌ای با رادیو بی‌بی‌سی اعلام کرد که نقش‌آفرینی او در فیلم «پرفروش‌ها» آخرین حضور او به عنوان بازیگر بوده و گفت: «این آخرین نقش من بود، چرا که برای دو سال است کار نکرده ام و مشکلاتی در ستون فقراتم دارم که پاهایم را نیز تحت تاثیر قرار داده و بنابراین نمی‌توانم دیگر به خوبی راه بروم».

مایکل کین، همچنین ادامه داد: «من همچنین چندین کتاب نوشته‌ام که منتشر شده‌اند و موفق بوده‌اند، بنابراین من بازیگر نیستم و یک نویسنده ام که خیلی دوست داست داشتنی‌ است چرا که به عنوان یک بازیگر باید ساعت ۶ و نیم صبح بیدار شوم و به استودیو بروم، اما به عنوان نویسنده می‌توانید در حالی که در رختخواب هستند نیز کار خودتان را آغاز کنید».

او در آخرین فیلم خود نیز در نقش یک نویسنده بداخلاق بازی کرده که با بی‌میلی و برای نخستین بار قبول می‌کند پس از چند دهه به یک تور تبلیغاتی برای فروش کتابش برود تا یک انتشارات را از خطر ورشکستگی نجات دهد.

کین، همچنین اظهار کرده که دو سال است که هیچ پیشنهادی برای بازیگری نداشته، چرا که هیچ‌کس در حال ساخت فیلمی نیست که بخواهد در آن بازی کند و البته کین ۸۸ سال سن دارد و فیلمنامه‌های برای مردی با چنین سن و سالی بسیار کم است.

مایکل کین، نخستین نقش مهم خود را در سال ۱۹۶۴ با فیلم جنگ «زولو» تجربه کرد و پس از آن در فیلم‌هایی چون «الفی» (۱۹۶۶) و «کسب و کار ایتالیایی» (۱۹۶۹)، «کارتر را بگیرید» (۱۹۷۱) و «مردی که می‌خواست سلطان باشد» (۱۹۷۵) نیز مقابل دوربین رفت. با دو جایزه اسکار و سه گلدن گلوب، مایکل کین، یکی از بازیگران پرافتخار سینماست که اخیرا در فیلم «تِنت» ساخته کریستوفر نولان نیز بازی کرده است.

او همچنین نگارش شش کتاب را نیز در کارنامه دارد که جدیدترین آن، «کوبیدن درهای خونین: و دیگر درس‌ها در زندگی» است که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.