موج ششم کرونا در کمین یک استان!

هوشنگ بازوند امروز در نشست ستاد ملی کرونا که به ریاست رئیس جمهور و به صورت ارتباط تصویری با استانداران برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه کرمانشاه از لحاظ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی جزو سه استان آخر کشور است و این هزینه‌های زیادی را برای استان در پی خواهد داشت.

وی افزود: تاکنون از جامعه هدف ما ۶۸ درصد دُز اول و ۴۲ درصد دُز دوم را تزریق کرده‌اند که میانگین ۵۵ درصد است و اگر می‌خواهیم به یک جامعه ایمن برسیم این میزان میانگین باید به۸۰ درصد برسد.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: علی‌رغم اینکه واکسن به اندازه کافی موجود هست ولی برخی افراد تمایل کمی برای واکسن زدن دارند‌.

وی ادامه داد: ممکن است ابهاماتی در فضای مجازی و دیگر جاها پیرامون واکسیناسیون مطرح شود که از رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه می‌خواهیم در قالب برگزاری میزگردهایی در صدا و سیما این ابهامات را برطرف کنند.

مدیر ارشد استان کرمانشاه در مورد بازگشایی حضوری مدارس هم، گفت: حدود ۵۷ درصد از دانش‌آموزان دُز اول را تزریق کرده و باید دُز دوم را نیز تزریق کنند تا برای برگزاری حضوری کلاس ها مشکلی نداشته باشد.

وی عنوان کرد: همچنین استمهال وام‌های کارآفرینان حوزه صنعت گردشگری تا پایان سال تمدید شد و موضوع مالیات آن‌ها نیز تا پایان آذرماه تمدید شد.

استاندار در مورد ساعات کاری و شیفت بندی کارکنان در ادارات، گفت: رئیس سازمان امور استخدامی به زودی طی بخشنامه‌ای، وضعیت کار ادارات را مشخص می‌کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.