فرمانده کل ارتش: مهمترین راهبرد امروز دشمن ناامیدسازی مردم است

وی برخی شاخصه های امیدواری در جوانان را مورد اشاره قرار داد و افزود: ذخایر ایران در سطح برترین کشورهای جهان است و ایران یکی از کشورهای جوان جهان است، جوانان بزرگترین سرمایه ما هستند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ما رهبری داریم که در جهان بی نظیر است و عنایت خاص امام زمان(عج) مشمول جامعه ماست و ما خدا را داریم و در طول ۴۰ سال گذشته با بهره گیری از این عوامل معنوی دشواری های بسیاری را گذرانده ایم و بعد از این نیز با پشت سر گذاشتن مشکلات، بر دشمنان پیروز می شویم.

وی گفت: انتظار سبب پایداری و استقامت در برابر سختی ها می شود و از یاس و ناامیدی جلوگیری می کند؛ انتظار فرج، امید به آینده روشن و تحقق ارزش ها و خوبی هاست و چنین نگاهی به انسان شور و نشاط می دهد به گونه ای که هم خود را اصلاح می کند و هم به دنبال اصلاح دیگران می رود.

امیر موسوی بیان کرد: مسوولیت پذیری و آمادگی برای ورود به عرصه های مختلف سازندگی و توسعه کشور یکی دیگر از وظایف و رسالت های جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: هجمه فرهنگ غرب بر جامعه بیش از همیشه قوت گرفته است، فرهنگ و ارزش های تمدن غرب مانع از فرهنگ مهدویت و انتظار است.

امیر موسوی گفت: در مسیر ظهور باید به نحوی فرهنگ سازی کنیم که زیست مهدوی در سرلوحه زندگی مردم قرار بگیرد؛ فرهنگ انتظار باید در تمام ابعاد زندگی مردم نهادینه شود و جلوه های نورانی آن به درستی نشان داده شود.

وی اضافه کرد: مقوله انتظار، چتری فراگیر برای محافظت جوانان از شر الحاد و فرهنگ غرب است و می تواند جوانان را که سرمایه های اصلی انقلاب هستند را در مسیر فرهنگ سازی ظهور حفظ کند.

وی بیان کرد: اسلام حاکمیت الهی را بر تشکیل حکومت با پرچم دین با هدف فراگیری عدالت توسط مومنان و مستضعفان با فرماندهی امام زمان(عج) ترسیم کرده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: انقلاب اسلامی در اوج بلوک بندی های شرق و غرب به پیروزی رسید و در پرتو آموزه های اسلامی در حوزه اندیشه های سیاسی، الگویی جدید، متعالی و مترقی مبتنی بر مردمسالاری دینی را به وجود آورد و اندیشه های سکولاریسم و سوسیالیسم را به چالش کشید.

موسوی ادامه داد: انقلاب اسلامی امروز به قطب بزرگی در تاریخ تبدیل شده و جایگاه خود را در جهان معاصر تثبیت کرده است.

وی اظهار داشت زمینه سازی برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) آرمان و هدف اصلی انقلاب اسلامی است و بیانیه گام دوم نیز چشم انداز و هداف منتظران را ترسیم کرده است.

امیر موسوی تصریح کرد: در بیانیه گام دوم، انقلاب ایران به دنبال شرایطی برای زمینه سازی ظهور است  و به هر اندازه که این بیانیه اجرایی شود زمینه برای جهان مهدوی فراهم تر می تواند باشد.

وی ابراز داشت: بیانیه گام دوم را می توان منشوری کامل و جامع برای تحقق تمدن اسلامی و تلاشی برای زمینه سازی ظهور امام عصر(عج) تفسیر کرد؛ در این بیانیه محور اصلی حرکت انقلاب به جوانان واگذار شده و تاکید ویژه ای به نسل جوان شده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در این بیانیه ۳۷ مرتبه به جوانان اشاره شده و در آن نسبت به تحقق تمدن نوین اسلامی و آماده سازی بستر برای ظهور حضرت ولی عصر(ع) مورد تاکید قرار گرفته است.

به گفته وی، جوانان مومن انقلابی در صف اول زمینه سازی ظهور قرار داشته و نقش کلیدی دارند، تقوا، بصیرت، انگیزه الهی، تعلق اندک به دنیا، دوری از عافیت طلبی و روحیه انقلابی از ویژگی های جوانان مومن است که در زمینه سازی ظهور نقش اساسی دارد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تمدن و پیشرفته همه جانبه در بستر زمانی طولانی شکل می گیرد و این به معنا است که برای آینده و دهه های آتی نظام باید از هم اکنون برنامه داشته باشیم تا زمینه ظهور منجی عالم بشریت فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز بیش از همیشه نیاز به تولید و ترویج انتظار داریم؛ فرهنگ انتظار یک مقوله فردی نیست بلکه یک مفهوم اجتماعی است و تنها یک جامعه منتظرمی تواند زمینه ظهور را به وجود آورد.

امیر موسوی با بیان اینکه جوان منتظر ظهور علاوه بر اینکه خود را از انحرافات عملی و اعتقادی دور نگه می دارد بلکه جامعه را نیز در مسیر اصلاح قرار می دهد، گفت: انتظار یک امر تشکیلاتی و جمعی است که بصورت مستمر جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد و ضامن سلامت فکری و عملی آنها می شود.

مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی، نیروهای مردمی و بسیج اقشار صبح روز شنبه با حضور فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی که امروز به قم سفر کرده است، در مسجد جمکران برگزار شد.

فرمانده کل ارتش: دشمن قصد دارد مردم را ناامید کند

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.