اتفاقی که جان نیمی از مأموران پلیس آمریکا را گرفت

به نوشته پایگاه خبری «هیل»، مرکز «صفحه یادبود افسران درگذشته» در آمریکا در گزارشی آورده است، ویروس کرونا بیش از دیگر عوامل نظیر تیراندازی و تصادف، مأموران پلیس آمریکا را به کام مرگ برده است.

در این گزارش آمده است، در سال ۲۰۲۰، در مجموع ۲۴۵ افسر پلیس آمریکایی در اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند که از مجموع شمار جان باختگان در اثر تیراندازی، تصادف و دیگر بیماری‌ها بیشتر است.

در سال جاری میلادی نیز تا به این لحظه، از میان ۳۵۶ مورد فوت در میان مأمور اجرای قانون در آمریکا، ۲۲۸ مورد به ویروس کرونا و بیماری‌های مرتبط با آن اختصاص داشته است.

«پاتریک مونتور» مدیر اجرایی صفحه یادبود افسران درگذشته، در مصاحبه‌ای گفت، میزان مرگ‌ومیر میان مأموران پلیس آمریکا طی پنجاه سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

این در حالی است که بخشی از نیروهای مجری قانون در آمریکا از دریافت واکسن کرونا خودداری می‌کنند و رئیس اتحادیه پلیس شیکاگو تهدید کرده مأمورانی که واکسن کرونا دریافت نکنند، از خدمت مرخص می‌شوند.

 بر اساس داده‌های دانشگاه «جانز هاپکینز»، آمریکایی‌های بیشتری در ۹ ماه اول ریاست‌جمهوری جو بایدن بر اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست داده‌اند تا ۹ ماه اول همه‌گیری تحت ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ.

سئولان مرکز تحقیقات کروناویروس این دانشگاه در جلسه کنگره آمریکا گفتند اگرچه موارد نوع دلتا و بستری شدن در بیمارستان چند هفته است که روند کاهشی داشته، اما تردید در واکسن زدن همچنان ادامه دارد و آزمایشات به تاخیر افتاده است.

بر اساس آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون بیش از هفتصد هزار نفر در آمریکا قربانی کرونا شده‌اند و آمار مبتلایان این کشور هم به بیش از چهل و چهار میلیون نفر رسیده است. آمریکا بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و فوتی‌های مرتبط با این ویروس را در جهان به خود اختصاص داده است.

کرونا عامل بیش از نیمی از موارد مرگ میان مأموران پلیس آمریکا

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.