واکنش ایران به حادثه تروریستی قندهار

این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

انالله و انا الیه راجعون

بار دیگر دست دشمنان اسلام و مسلمین از آستین تروریستهای جنایتکار تکفیری بیرون آمد و جمعی دیگر از مردم مظلوم افغانستان را در حال برگزاری نماز جمعه به خاک و خون کشید.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حمله تروریستی کوردلان تکفیری به مسجد فاطمیه قندهار که موجب شهادت و جراحت جمع کثیری از شرکت کنندگان در نماز جمعه شد را به شدت محکوم کرد و ضمن تسلیت به خانواده های محترم شهداء و مردم عزیز افغانستان، و با آرزوی صبر و اجر برای بازماندگان قربانیان و شفای عاجل برای مجروحان این جنایت ضد بشری، بار دیگر نسبت به توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان امت اسلام هشدار داده و بر لزوم وحدت و یکپارچگی شیعه و سنی و نفی خشونت و افراطی گری با نام اسلام تاکید می کند.

در این بیانیه آمده است: این حادثه دلخراش و حوادث تاسف بار گذشته از جمله حمله قبلی به نمازگزاران در قندوز، ضرورت افزایش مراقبتها و مضاعف کردن حفاظت از مراکز مذهبی شیعه و سنی و سایر تجمعات در افغانستان را بیش از پیش روشن می سازد.

این بیانیه می افزاید: جمهوری اسلامی ایران اطمینان دارد خواهران و برادران مسلمان ما در افغانستان با همدلی و همفکری و تشریک مساعی با یکدیگر توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان خود را ناکام خواهند گذاشت.

به گزارش فارس، شبکه اسکای نیوز گزار داد که بر اثر وقوع انفجار در مراسم نماز جمعه در قندهار افغانستان ۶۲ شهید و ۶۸ نفر نیز مجروح شدند.

گفتنی است، هفته گذشته نیز وقوع انفجار شدید در مراسم نماز جمعه در مسجد شیعیان در ولایت قندوز افغانستان ۴۶ شهید و بیش از ۱۴۳ زخمی برجای گذاشت.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.