نتایجی جدید درباره اثربخشی واکسن "اسپوتنیک لایت"

نتایج آزمایشات و تحقیقات بیشتر در آرژانتین نشان داده است که واکنش ایمنی بدن به واکسن "اسپوتنیک لایت" ساخت روسیه به عنوان دز تقویتی علیه بیماری کووید ۱۹ افزایش یافته است.

صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که در آرژانتین با حمایت این صندوق، اولین مطالعه جهان در زمینه ترکیب واکسن ها انجام شد.

این بنیاد در توییتر گفت: اسپوتنیک لایت و مدرنا به عنوان دومین واکسن تقویتی (بوستر) به واکسن های دیگر کمک می کنند تا پاسخ ایمنی قوی تری به ویروس کرونا نشان دهند.

آنها افزودند که ترکیب اسپوتنیک لایت و استرازانکا نیز نتایج بسیار خوبی را نشان داده است.

همچنین این بنیاد گزارش کرده است که واکسن تک دُزیِ اسپوتنیک لایت به عنوان تقویت کننده تا ۸۳ درصد تاثیر گذاری و کارایی را در برابر سویه دلتای ویروس کرونا و بیش از ۹۴ درصد در برابر بستری شدن در بیمارستان نشان می دهد.

الکساندر گینتزبرگ، مدیر مرکز گامالیا گفت که واکسن تقویتی اسپوتنیک لایت می تواند مصونیت فرد را در برابر ویروس کرونا تقریبا تا شش ماه دیگر افزایش دهد.

به گزارش اسپوتنیک،‌ واکسیناسیون معتبرترین راه برای محافظت در برابر ویروس کرونا است.

به گفته میخائیل موراشکو، سرپرست وزارت بهداشت روسیه، نسبت واکسیناسیون در میان بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ کمتر از ۰.۰۳ درصد است در حالی که اکثریت قریب به اتفاق بیماران در بیمارستان ها واکسینه نشده اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.