نماینده مردم اصفهان:‌ تیراندازی به خانم‌ها در اصفهان یک شیطنت و توطئه است

نماینده مردم اصفهان در خصوص پرونده‌های اسیدپاشی در اصفهان گفت: اسیدپاشی‌هایی که در اصفهان اتفاق افتاد فقط به صورت دختران بدحجاب نبود، بلکه دخترهای محجبه و انقلابی هم مورد این خشونت قرار گرفتند.

«حسین میرزایی»، نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم، در پاسخ به این سوال که «ماجرای تیراندازی به دختران در اصفهان را مورد پیگیری قرار داده‌اید؟» گفت: اخباری در این زمینه نداشتیم.

او در پاسخ به این سوال که یعنی می فرمائید چنین اخباری کذب است؟ بیان کرد: چنین چیزی در اصفهان نبوده است.

نماینده مردم اصفهان در پاسخ به این سوال که چرا «هنوز پرونده‌های اسیدپاشی در اصفهان مورد پیگیری قرار نگرفته و آیا در این زمینه نمی‌خواهید اقدامی داشته باشید؟،» گفت: اسیدپاشی‌هایی که در اصفهان اتفاق افتاد فقط به صورت دختران بدحجاب نبود، بلکه دخترهای محجبه و انقلابی هم  مورد این خشونت قرار گرفتند.

حسین میرزایی بیان کرد: در آن زمان یک جو نادرستی علیه بعضی از مجموعه‌ها شکل گرفت که به نظرم یک توطئه‌ای بیش نبود. عده‌ای برای بدنام کردن بخشی از مجموعه‌های مذهبی و متدین اقدام به چنین شیطنت‌هایی کردند و عجیب آن‌که بعضی از خانم‌هایی که در اسیدپاشی مورد ظلم واقع شدند کاملا محجبه بودند، در ماجرای تیراندازی هم خبر مستقیمی به ما نرسیده و این یک شیطنت و توطئه است.

تیراندازی به خانم‌ها در اصفهان یک شیطنت و توطئه است/ پیگیری پرونده اسیدپاشی در اصفهان نیاز به شاکی خصوصی دارد

عضو کمیسیون فرهنگی در پاسخ به این سوال که «مشخصا بفرمائید چرا پرونده‌های اسیدپاشی در اصفهان مورد رسیدگی قرار نگرفته است؟» گفت: مثلا در یک مورد موضوع عشق و عاشقی بود و فرد پس از آنکه جواب منفی شنیده، رفته و چنین غلطی را مرتکب شده است. پیگیری این اسیدپاشی‌ها احتیاج به شاکی خصوصی دارد، باید شکایت صورت بگیرد تا پیگیری قضایی در مورد پرونده انجام شود. اگر واقعا شکایت کردند یا نکردند مراحلی طی شده باید از جزئیات پرونده مطلع شویم.

او با بیان این جمله که این ناهنجاری اجتماعی حاکی از جهت‌گیری فکری خاصی نبوده است، ادامه داد:  بعضی از اسیدپاشی‌ها در اصفهان از سر انتقام‌جویی صورت گرفت که بسیار حرکت زشت و ناهنجار است. افرادی سعی داشتند درماجرای اسیدپاشی اصفهان،توطئه‌ای را علیه بعضی از مجموعه‌های حزب‌اللهی و متدین ایجاد کنند اما این صحت نداشت، شاهدش هم این است که اسیدپاشی را روی صورت بعضی از خانم‌های محجبه نیز، مرتکب بودند. یک توطئه و جوسازی علیه مجموعه‌های متدین در حال شکل‌گیری بود.

حسین میرزایی در پاسخ به این سوال که «چرا در خصوص حقوق زنان در اصفهان اخبار نگران کننده‌ای را هر از چندگاهی می‌شنویم؟» گفت: متدین‌ترین کلانشهر کشور اصفهان است. فکر می‌کنند اگر بتوانند وجهه اصفهان را به عنوان یک کلانشهر متدین خراب کنند، موفق می‌شوند چهره مذهب را به‌طور کلی خراب کنند. اصفهان یک کلانشهر مذهبی و متدین با عیارهای مذهبی بالاست و به این صورت می‌خواهند وجهه متدینین را خراب کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.