رونمایی از کتابی که قرار بود در پستو بماند!

حسن روزی طلب در مراسم رونمایی از تازه‌ترین اثرش گفت: گفتند باید یک مُهر محرمانه به کتاب «وقت محدود» بزنید و در پستو نگهداری کنید!

آیین رونمایی کتاب «وقت محدود» و نمایشنامه رادیویی «دیدار در وقت اضافه» با حضور مسؤولین، پیشکسوتان و ایثارگران عرصه اطلاعات و امنیت، خانواده شهید سیدکاظم‌کاظمی، نویسنده کتاب و عوامل و بازیگران نمایشنامه در باغ موزه دفاع مقدس برگزار شد. 

کتاب «وقت محدود» و نمایشنامه رادیویی «دیدار در وقت اضافه» بر اساس زندگی شهید سید کاظم کاظمی معروف به «سید نذیر» از فرماندهان واحد اطلاعات سپاه تدوین و اجرا شده است.

* نقدی: شهید کاظمی یک قهرمان ملی است که در جامعه ما بسیار مظلوم و غریب است

در این مراسم سردار سرتیپ بسیجی محمدرضا نقدی معاون هماهنگی‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از ویژگی‌های برجسته شهید سیدکاظم کاظمی در عملیات‌های مختلف امنیتی بیان کرد واظهار داشت: شهید کاظمی یک قهرمان ملی است که در جامعه ما بسیار مظلوم و غریب است. شخصیت برجسته و انقلابی که در وصیت نامه خود خطاب به همسرش وفاداری و حمایت از نهضت امام و انقلاب تاکید کرده‌است.

این همرزم شهید افزود: شهید کاظمی کسی است که عملیات‌های امنیتی و اطلاعاتی بسیار مهمی را در همان سال‌های اول انقلاب فرماندهی کرده است. عملیاتهایی که به معجزه بیشتر شبیه بود؛ جوان ۲۳ ساله‌ای در راس تشکیلات، فرماندهی عملیات ‌های را بر عهده می‌گیرد، که افرادی با سابقه بیش از این سن در کشورهای دیگر حتی خواب پیروزی آن را هم نمی‌دیدند. ایشان در ظرف یک سال و نیم تمام گروهک‌های تروریستی که برای براندازی انقلاب اسلامی سازماندهی شده بودند را منهدم کرد. البته ناگفته نماند که تمام افرادی که در مقابل ایشان بودند افرادی کارکشته و کارآزموده بودند که با سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی بزرگی کار می‌کردند. 

نقدی خاطرنشان کرد: از معجزات دیگر این است که افرادی که تفکر و ایدئولوژی کمونیست و مارکسیسم در ذهن و جانشان ریشه کرده بود؛ تحت تاثیر این انقلاب قرار گرفتند؛ چرا که وقتی رفتار هدایت‌گرانه حاکم می‌شود نه تنها عناصر خرد بلکه خیلی از رهبران حزب توده، در افشای اطلاعات و بعضا توبه ایدئولوژی کردند.

* کاموربخشایش: نظام سلطه با سه ابزار برای خودش هویت‌سازی می‌کند

در ادامه مراسم جواد کامور بخشایش به نمایندگی از انجمن پیشکسوتان سپاس اظهار داشت: نظام سلطه در دوران امروزی از خاطره به عنوان یک ابزار درحال استفاده است، به نظر می‌رسد دوره‌ای که در آن زندگی می‌کنیم، جنگ خاطره است. به‌گونه‌ای که نظام سلطه تا کنون با سه ابزار اساسی دین، هنر و ورزش به خاطره‌ها می‌آید و از خاطره‌ها برای خودش هویت‌سازی می‌کند. خاطراتی که صحت و سقم‌شان هنوز در ابهام است اما رژیم صهیونیستی سعی می‌کند با این ترامای فرهنگی برای خود هویت ایجاد کند. هولوکاست نمونه بارز این هویت‌سازی است.

وی افزود: ما در مقابل این جریان نظام سلطه موظف هستیم. موظفیم تا روایت و خاطره دفاع مقدس و عرصه امنیت و ایثار و شهادت را باید به عنوان امر فرهنگی تلقی بکنیم و از این خاطرات برای تثبیت تاریخ انقلاب اسلامی و هویت دینی و حماسه مقاومت استفاد کنیم.  

* روزی‌طلب: گفتند باید یک مُهر محرمانه به کتاب «وقت محدود» بزنید و در پستو نگهداری کنیم

محمدحسن روزی‌طلب نویسنده کتاب «وقت محدود» ضمن تقدیر از انجمن پیشکسوتان سپاس از فراز و نشیب‌های شروع کار تا انتها سخن گفت و اظهار داشت: هنگامی نسخه اول کتاب «وقت محدود» به اتمام رسید و تحویل دادم یکی از بزرگواران گفتند که این کتاب خوبی است اما باید یک مهر محرمانه به آن بزنید و در پستو نگهداری کنید؛ جا دارد از سعه صدر انجمن پیشکسوتان سپاس تشکر کنم که این کتاب را به چاب رساند بدون آنکه یک کلمه آن را جابه جا یا حذف کند. امید است این امر نقطه شروعی برای شهدای دیگر اطلاعاتی و امنیتی باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما یک قدرت سخت اطلاعاتی داریم و یک قدرت نرم اطلاعاتی؛ بنده معتقدم در آینده ما باید قدرت سخت جمهوری اسلامی را به قدرت نرم تبدیل کنیم. هم اکنون سرویس اطلاعاتی موساد و CIA هزاران کتاب درباره موضوعات امنیتی و عملیاتی دارند که با آن قدرت نمایی می‌کنند، هرچند تا اغراق و مبالغه نگاشته می‌شود. همان طور که واقفیم نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی نیز عملیات‌هایی را انجام می‌دهند که صدها بار قدرتمندتر از سرویس‌های اطلاعاتی دیگر است. اما به دلیل آشکار نشدن اصل طبقه‌بندی این قدرت دیده نشده است لذا ما باید در این عرصه ورود جدی کنیم تا جای جلاد با شهید برای آیندگان جابه‌جا نشود.

همچنین میرطاهر مظلومی کارگردان نمایشنامه رادیویی «دیدار در وقت اضافه» سخنانی ایراد کرد.

* تقدیر امام از حاضران در یک عملیات

سردار رحمانی در این آیین اظهار داشت: وقتی گزارش عملکرد مبارزه با چپ خدمت حضرت امام ره عرضه شد؛ امام از تمامی افرادی که در این عملیات حضور داشتند تشکر کردند . این عملیات با فرماندهی شهید کاظمی صورت گرفته بود. در آن تقدیر نامه حضرت امام ره نوشته بودند که «من از سربازان گمنام امام زمان عج که این عملیات بزرگ را انجام دادند تشکر می‌کنم» و از آن زمان این واژه به نیروهای امنیت اطلاق می‌شود.

* خاطراتی از کاظم کاظمی

سردار خاکسار از همرزمان و هم دانشگاهی‌های شهید سیدکاظم کاظمی در این آیین روایت خاطره کرد و گفت: با توجه به اختلاف نظری که بین اعضای انجمن اسلامی در دانشگاه در تنظیم اساس‌نامه اسلام گرایان صورت گرفته بود شهید کاظمی نقش بسزایی در روشنگری دانشجویان ورودی سال جدید داشت تا آنها جذب سازمان مجاهدین خلق نشوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.