جزئیات ممنوعیت خروج مسؤولان از کشور بدون ثبت اموال در سامانه قوه قضاییه

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح کمیسیون قضائی مجلس درباره اموال مسؤولان گفت: طبق طرح کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی افزایش دارایی مسؤولان و همچنین خروج از کشور منوط به ثبت در سامانه قوه قضائیه است.

سید کاظم دلخوش امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شفافیت اموال تمامی مسؤولان باید مشخص شود، اظهار کرد: شفافیت اموال مسؤولان در هر سطحی منجر به اعتماد مردم به نظام و  آن مسؤول شده و تصویب طرح  شفافیت اموال مسؤولان به کشور کمک می‌کند.

وی با اشاره به طرح  کمیسیون قضائی مجلس درباره اموال مسؤولان گفت: این طرح یکی از بهترین طرح‌ها بوده و دارای بندهای متعددی است که بر آن اساس اموال و دارایی کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی خانواده‌هایشان در یک سامانه ثبت می‌شود.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی، خروج مسؤولان از کشور را منوط به ثبت دارایی‌های خود در سامانه قضایی دانست و افزود: طبق طرح کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی افزایش دارایی مسؤولان و همچنین خروج از کشور  منوط به ثبت در سامانه قوه قضائیه است.

 دلخوش با تأکید بر لزوم توجه نظارت  دستگاه‌های نظارتی بر روند و تغییرات اموال مسؤولان بیان کرد: محرمانه بودن طرح اموال مسؤولان در مجلس شورای اسلامی مورد بحث قرار گرفته است، لذا تغییرات اموال مسؤولان باید تحت نظارت بخش‌ها و دستگاه‌های مربوطه باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.