پزشک ناوالنی محکوم شد

به گفته مقامات، رفتار این شهروند در آن زمان غیر مسوولانه و غیرقانونی بود چون محدودیت‌های مرتبط با کرونا برای تجمع‌های بزرگ عمومی برقرار شده بود. این پزشک، پیگرد خود را با انگیزه‌های سیاسی می‌داند.

این دادگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد، خانم واسیلییوا از سفر به خارج از مسکو، از ترک شبانه منزلش یا مشارکت در تجمع‌های بزرگ منع شده است و دو مرتبه در ماه باید مورد ارزیابی و بررسی یک ناظر قرار بگیرد. این حکم او را برای استفاده از تلفن همراه یا اینترنت منع نمی‌کند. این‌ها محدودیت‌هایی بودند که او در زمان پیگرد با آنها مواجه شده بود.

در سال ۲۰۱۷ بعد از آنکه ناوالنی مورد حمله فعالان حامی کرملین قرار گرفت و از ناحیه چشم راست دچار سوختگی با یک ماده شیمیایی شد، تحت مداوای واسیلییوا قرار گرفت. او همچنین بعد از بازداشت ناوالنی در اوایل امسال به جرم نقض آزادی مشروط، علنا از او حمایت کرد.

بعدا روابط او با تیم ناوالنی به علت فرار بسیاری از آنها به خارج از روسیه در بحبوحه سرکوب‌ها تیره شد. بسیاری از متحدان ناوالنی با اتهامات مشابه واسیلییوا تحت پیگرد قرار داشتند.

روسیه در ماه مارس اتحادیه پزشکان واسیلییوا را یک "عامل خارجی" معرفی کرد. ناوالنی بابت نقض آزادی مشروط و یک پرونده اختلاس که آن را ساختگی می‌داند، به دو سال و نیم حبس محکوم شده است.

پزشک ناوالنی تنبیه شد

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.