علت سرفه‌های پوتین مشخص شد

ویدئویی که سرفه کردن پوتین را در حین گفت‌وگو با وزرا در کاخ کرملین نشان می‌دهد، یک روز پس از انکار ابتلا به کووید-۱۹ از سوی وی، منتشر شد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، از آنجایی که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در نشست مجازی گروه ۲۰ افغانستان هم شرکت نکرد، گمانی زنی‌ها پیرامون ابتلای وی به ویروس کرونا بیشتر شد.

پوتین، رئیس جمهور ۶۹ ساله‌ای که معمولا ترس از بیماری را کم اهمیت نشان داده و اصرار داشته که از آنتی بادی و ایمنی بالایی برخوردار است، ادعا کرد که تداخل برنامه‌های روزانه‌اش باعث شده تا در نشست گروه ۲۰ شرکت نکند.

پیش از این والنتینا ماتوینکو، رئیس مجلس علیای روسیه به پوتین گفت که همکاران نسبت به سلامتی او ابراز نگرانی کرده‌اند.

ماتوینکو پس از مشاهده این اتفاق به پوتین گفت: شما در طول جلسه سرفه می‌کردید. ما نگران سلامت شما هستیم.

پوتین پاسخ داد: نگران نباشید. همه چیز خوب است. نه فقط برای کووید-۱۹ بلکه برای دیگر انواع عفونت‌ها از من آزمایش میگیرند؛ با این حساب همه چیز خوب است.

پوتین گفت: بعد از اینکه در هوای سرد ورزش کردم، احساس سرما کردم. این فقط نتیجه پیاده روی در هوای سرد است. هیچ اتفاق بدی نخواهد افتاد. امیدوارم همه‌ همکاران من سلامت باشند.

ماه گذشته، پس از اینکه تست کووید-۱۹ برخی دستیاران نزدیک پوتین مثبت شد، وی مجبور شد دو هفته را در قرنطینه سپری کند.

پوتین اظهار کرد که واکسن از آلوده شدن فرد به ویروس جلوگیری می‌کند؛ گرچه در آن زمان وی تمام روز را از نزدیک با یکی از دستیارانش که مبتلا به کرونا شده بود، کار کرد.

پوتین افزود: همان طور که مشاهده می‌کنید، همه چیز طبق نظم پیش می‌رود و خدا را شاکریم که مثل فایزر یا آسترازنکا هیچ مشکل و یا داستان غم انگیزی پس از واکسیناسیون اتفاق نیفتاده است. از آن جایی که تصمیم گرفتم از خودم در برابر این بیماری محافظت کنم، واکسن اسپوتنیک را انتخاب کردم. نیروهای ارتش نیز درحال دریافت واکسن اسپوتنیک هستند.

پوتین گفت: پس از اولین دوز، عوارض جانبی خاصی نداشتم. دومین دوز را در میانه روز دریافت کردم و در نیمه شب حرارت بدنم ۳۷/۲ درجه بود.  پس از اینکه از خواب بیدار شدم، حرارت بدنم ۳۶/۶ درجه بود.

وی در پایان افزود: من از برنامه واکسیناسیون اجباری حمایت نمی کنم و همچنان بر این باور هستم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.