سیاست جدید بایدن در شامات چیست؟

در حالی که در سال‌های اخیر این کشور توسط عموم کشورهای عربی در انزوا قرار گرفته بود، اما در هفته‌های اخیر کشورهای عربی به تدریج روابط خود را با سوریه به نوعی از سر گرفته‌اند. بن هابارد، تحلیل‌گر روزنامه نیویورک تایمز با انتشار یادداشتی با عنوان «بشار اسد از انزوا در می آید، اما سوریه همچنان کشوری متلاشی است» این مسئله را در موازات با سیاست دولت جو بایدن در قبال دولت اسد بررسی کرده است. با این حال او مدعی‌ست این کشور در بحران‌هایی غرق شده که راه گریزی از آن‌ها وجود ندارد.

روزهای خوب پس از ده سال 

برای مردی که یک دهه گذشته را در نبرد با شورشیان مسلح گذرانده، در مجامع بین المللی منزوی شده و هم‌چنان درگیر جنگ داخلی وحشیانه‌ای است که بنیان اقتصادش را برانداخته، هفته‌های گذشته برای او [بشار اسد، رئیس جمهور سوریه] روزهای خوبی بوده است:

مقامات ارشد لبنان به دلیل مشکل قطع پیوسته برق در این کشور از او درخواست کمک کردند. وزیر اقتصاد او طی یک نمایشگاه تجاری در دبی با همتای خود از امارات متحده عربی دیدار کرد. ایالات متحده، که او و مقامات دولتش را تحت شدیدترین تحریم قرار داده، از طرح احیای خط لوله گاز از مسیر کشور او حمایت کرده است. و او برای اولین بار طی ده سال گذشته با همسایه جنوبی خود عبدالله دوم، پادشاه اردن، به صورت تلفنی گفتگو کرد.

متن کامل این گزارش را با تیتر «مماشات آمریکا با بشار اسد /بازسای اقتصادی در راه است؟»‌ در اقتصادنیوز بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.