سید حسن نصرالله: برای حل بنیادین مشکل برق لبنان باید پیشنهاد ایران را قبول کرد

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان دوشنبه شب در سخنانی به انتخابات پارلمانی پیش روی لبنان اشاره کرد و گفت: اکنون هیچ نشانه‌ای دال بر اینکه طرف‌های لبنانی خواستار تعویق برگزاری انتخابات پارلمانی باشند، وجود ندارد.

سید حسن نصرالله با بیان اینکه «ما در حزب الله اصل رای دادن مهاجرین در انتخابات پارلمانی را تایید می‌کنیم»، تصریح کرد: در خارج فرصت برابر برای نامزدی یا تبلیغات انتخاباتی یا رای گیری آزادنه به ویژه برای حزب الله فراهم نیست.

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: ما به طور جدی برای تعدیل سن رای دادن در قانون اساسی و کاهش آن به ۱۸ سال تلاش کردیم، اما متاسفانه اکثر فراکسیون‌ها جز حزب‌الله، امل و برخی نمایندگان با تعدیل سن رای دادن در جلسات مجلس نمایندگان مخالف هستند.

نصرالله در ادامه به مسئله قطعی برق در لبنان پرداخت و گفت: «تاریکی فراگیر به معنای ورود به یک فاجعه برای همه مردم لبنان است... از دولت می‌خواهیم که برق، در دستور کار آن، در اولویت باشد تا راهکاری پیدا شود، نه اینکه فقط راهکارهای گذرا مشخص شود».

وی با بیان اینکه از شرق و غرب پیشنهادهای متنوعی برای حل مشکل برق لبنان وجود دارد، تصریح کرد: «با این تکلیف این موضوع مشخص شود... اگر آمریکا مانع حل مشکل برق لبنان است، باید این مسئله علنی شود تا اقدامات مقتضی صورت گیرد... باید به پیشنهاد وزیر خارجه ایران برای حل مشکل برق لبنان، پاسخ داد».

دبیر کل حزب الله ادامه داد: «تصور کنید که یک مسئول لبنانی از مسئول ایرانی بخواهد که وی از آمریکا بخواهد تا به لبنان کمک کند. این دیگر چه مسئولیت‌پذیری است!؟... باید مشکل برق به صورت بنیادین حل شود... آمریکا از نظر ما دشمن است و دشمن نیز هر کاری انجام می‌دهد.... ولی کسانی که می‌گویند آمریکا همپیمانشان است، از این کشور معافیت بگیرند».

نصرالله در بخش دیگری از سخنرانی خود به ارسال سوخت به لبنان پرداخت و تأکید کرد: «مرحله دوم از واردات سوخت، در اکتبر صورت خواهد گرفت... در مسئله سوخت نمی‌خواهیم با شرکتها و پمپ بنزینها رقابت کنیم، بلکه نیازهای ضروری را رفع کردیم».

وی با اشاره به کمکهای ایران و سوریه برای انتقال سوخت به لبنان، تصریح کرد که همپیمانان مسئولان دولتی هیچ اقدامی در این زمینه برای این کشور انجام ندادند و میزان استقبال از سوخت ایران، بیش از حد انتظار بود.

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه واردات گازوئیل در حال حاضر، اولویت دارد، تأکید کرد: «شنیدیم که حکومت قصد دارد از ایران گازوئیل خریداری کند. ما از این مسئله حمایت می‌کنیم و تسهیلات لجستیک را برای آن تضمین می‌کنیم».

این خبر تکمیل می شود...

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.