اجازه فتنه گری به کشورهایی نظیر آمریکا را نمی دهیم

احمد وحیدی صبح امروز (۱۹ مهرماه) در آئین تکریم و معارفه استاندار هرمزگان، افرود: کرامت دولت اسلامی و ذلت دولت کفر و نفاق همگی نشان دهنده حرکت درست و بر پایه تقوا دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه انسجام و همدلی در هرمزگان مثال زدنی و جای تقدیر دارد و وحدت شیعه و سنی در هرمزگان ستودنی و رمز تمامی موفقیت هاست، خاطرنشان کرد: هرمزگان استانی مهم و استراتژیک است و وجود تنگه مهم و حیاتی تنگه هرمز و یکی از موقعیت های حساس و مهم بین المللی است.
وحیدی با اشاره به اینکه وجود ۱۴ جزیره خاص و با پتانسیل هرمزگان را دارای جایگاهی مهم در اذهان قرار داده است، تصریح کرد: ظرفیت کشاورزی، آبزی پروری و به طور کلی اقتصاد دریا محور هرمزگان را در پیشانی این برنامه مهم قرار داده است.
وی با بیان اینکه شکل گیری تمدن در کنار دریا و اهمیت اقتصادی آن هرمزگان را استانی کلیدی و حیاتی کرده است، عنوان کرد: ایزایکو بزرگترین صنعت کشتی سازی کشور را به خود اختصاص داده و باید کمی همتمان را برای توسعه آن بیشتر کنیم.
وزیر کشور با اشاره به اینکه پالایشگاه ستاره نفت خلیج فارس نماد شکست تحریم کشورمان است، خاطرنشان کرد: با وجود این پالایشگاه نیز در تولید بنزین به خودکفایی رسیدیم و نشان دادیم تحریم ها نتوانست کشورمان را از حرکت و تولید بازدارد.
وی با بیان اینکه با این ظرفیت ها اصلا روا نیست بگوییم هرمزگان از بیکاری و فقر رنج می برد، اضافه کرد: اشکالی که در سیستم بروکراسی مان وجود دارد، دولت محوری شدنمان است که این موضوع در نگاه انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری نبوده و نیست.
وحیدی با اشاره به اینکه اقتصادمان را باید از دولت محوری خارج کنیم و حتی مقام معظم رهبری این موضوع را بارها مورد تاکید قرار داده اند، عنوان کرد: نباید در هرمزگان با این ظرفیت ها شاهد بیکار و بالا بودن میزان فقر باشیم بلکه باید هرمزگان صادرکننده الگو اشتغال، توسعه و تولید به سایر استان ها باشد.
وی ادامه داد: باید فضا را برای کارآفرین و سرمایه گذاران فراهم کنیم و زمینه را برای مشارکت مردم مهیا سازیم.
وزیر کشور با اشاره به اینکه باید از ظرفیت های موجود بهره وری بیشتری داشته باشیم، اظهار کرد: هرمزگان باید خود پیشران توسعه باشد و کارآفرینان باید محور اصلی این موفقیت و پیشرانی باشند.
وی با بیان اینکه باید دفاع و امنیت کشورمان هم مردم محور و مردم پایه است، افزود: باید به دنبال الگویی باشیم که ظرفیت های مردمی را به صحنه بیاوریم و فضا را برای حرکت و توسعه از طریق مشارکت مردم فراهم کنیم.
وحیدی با اشاره به اینکه باید بندرعباس را به یکی از بنادر مهم جهانی و منطقه تبدیل کنیم و در زمره برترین ها قرار دهیم، اضافه کرد: از مهمترین وظایف استاندار جدید هرمزگان، تجلی سازی ظرفیت ها برای تحقق این موضوعات است و باید شبانه روز برای عملی شدنش تلاش کند.
وی با بیان اینکه مهدی دوستی فردی توانمند و توانسته پروژه های مهمی همچون پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس را مدیریت و باعث افتخار ایران اسلامی باشد، عنوان کرد: دوستی فردی باهوش، توانمند و دل و شجاعت کار بزرگ دارد و اداره مجموعه های عظیم را برعهده داشته و حتی یکی از کاندیدای وزارت نفت بود.
وزیر کشور با اشاره به اینکه با توجه به اهمیت استان هرمزگان به دنبال فردی بودیم که هم رئیس جمهور و وزرا از آن شناخت و ارتباط نزدیک دارند و هم توانایی مدیریت پروژه های بزرگ را داشته باشد و هم زمینه را برای فقرزدایی و جلب سرمایه گذاری فراهم کند که استاندار جدید هرمزگان این خصوصیت ها را دارد.
وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی اجازه نمی دهد که قدرت های فرامنطقه ای به دنبال ماجراجویی در منطقه مان باشند، اضافه کرد: امنیت امروز خلیج فارس با تلاش ایران اسلامی تامین شده و کشورهای منطقه خود توانایی تامین این امنیت را دارند و نیازی به حضور کشورهای دیگر نیست.
وحیدی با اشاره به اینکه دست همکاری را با کشورهای همسایه می گیریم و اجازه فتنه گری در منطقه به کشورهایی نظیر آمریکا را نمی دهیم، عنوان کرد: حوادث امروز در افغانستان، ظهور داعش و نظیر آن ها همگی نشات گرفته از حضور آمریکا در منطقه بوده و نباید کشورهای همسایه نباید اجازه این حضور را بدهند.
وی با بیان اینکه جزایر بزرگ خلیج فارس روز به روز آبادتر باشند، افزود: همتی چهار سال خدمات صادقانه و پرتلاش در هرمزگان انجام داد و روحیه مثبتش به واقع ستودنی است و تلاشش در فعالیت های اقتصادی قابل تقدیر است اما تغییرات طبیعی و زمینه را برای دمیده شدن نفس جدید بوجود می آورد و امیدوارم این تغییرات سبب پیشرفت و توسعه شود.
وزیر کشور با اشاره به اینکه بهره گیری از جوانان مستعد و توانمند هرمزگان باید در اولویت استاندار جدید هرمزگان باشد، خاطرنشان کرد: علما و نخبگان اهل سنت هرمزگان برای بنده عزیز و محترم و همگی باهم ایران را تشکیل داده ایم و وفادارانه پای عزت و سربلندی کشورمان ایستاده ایم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.