اسلو زیر گام های این کشتی گیر ایرانی به لرزه در آمد

درخشش آزادکاران ایرانی در رقابت‌های جهانی نروژ و حضور قهرمانانی همچون حسن یزدانی و امیرحسین زارع، باعث شد تا یک‌بار دیگر شاهد نمایش اقتدار کشتی ایرانی در صحنه جهانی باشیم.

امیرحسین زارع دیگر ورزشکاری بود که اسلو زیر گام‌هایش به لرزه درآمد و با نمایش درخشان خود بزرگان کشتی دنیا و مربیانی همچون تدیف سرمربی تیم ملی روسیه را به تحسین واداشت. زارع همانند یزدانی کارش را با قهرمانی در نوجوانان شروع کرد و همین‌ها باعث شده خیلی‌ها او را ورژن جدید حسن بدانند. او که درباره‌اش می‌گویند بچه درسخوان بوده و در مدرسه تیزهوشان درس می‌خوانده، در نوجوانان قهرمان جهان شد، در جوانان نقره گرفت، در امید های جهان دوباره رنگ مدالش را به طلا تغییر داد تا در اوج جوانی و قبل از رسیدن سنش به عدد ۲۰، در بزرگسالان به عنوان یک پدیده مطرح شود. در وزنی که ایران ستاره‌های مختلفی مانند پرویز هادی، یداله محبی، امین طاهری و عباس فروتن را دارد، او توانست خودش را مسافر قطار المپیک کند. زارع در المپیک آنقدر خوش درخشید که بی‌حرف و حدیث عازم نروژ شود.

کسب مدال برنز المپیک در ۲۰ سالگی آنقدر بزرگ است که می‌تواند سال‌های سال هر ورزشکاری را اشباع کند اما زارع پس از آن خود را برای رقابت های جهانی آماده کرد و در آنجا تاج پادشاهی سنگین‌وزن دنیا را بر سر گذاشت. ارزش کار زارع وقتی مشخص می‌شود که بدانیم او بزرگانی مانند طاها آکگول، قهرمان المپیک و جهان، و گنو پتریاشویلی گرج را برد که سال‌هاست بر سنگین وزن دنیا حکومت می‌کنند.

امیرحسین اگرچه مدال‌های جهان و المپیک را دارد اما هنوز در ابتدای مسیر است و همین نوید داشتن یک ستاره تمام‌عیار را می دهد که می‌تواند سال‌های سال وزن آخر کشتی آزاد را بیمه کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.