چرا دولت‌ها باید خودشان را با صداوسیما تطبیق دهند/ همه دعاگوی جناب رییسی خواهند بود اگر...

یکی از بدترین سازوکارهای مرتبط با شبکه‌های تلویزیونی در ایران وجود انحصار در صدا و سیماست.

در عصری که رسانه‌های تصویری در تمامی کشورها به صورت خصوصی و البته تحت نظارت قانونی اداره می‌شوند در کشور ما هنوز صدا و سیما انحصاری است و با تفسیر خاص شورای نگهبان از قانون اساسی، اجازه راه‌اندازی شبکه تلویزیونی به بخش خصوصی داده نمی‌شود.

نکته دردآور این است که حتی دولت جمهوری اسلامی هم یک شبکه تلویزیونی مختص به خود را دراختیار ندارد و نمی‌تواند خدمات و کارها و برنامه‌هایش را به صورت مستقل به اطلاع مردم برساند.

  شاید گفته شود صدا و سیما با دولت رییسی همسو است و نظرات این دولت را منعکس خواهد کرد و اخبار عملکرد دولت را پوشش خواهد داد و امکان گفت‌وگوی مستقیم رییس‌جمهور و وزرا با مردم را فراهم خواهد کرد ولی جناب رییسی باید بداند که معلوم نیست این رابطه همیشه حسنه باقی بماند و حمایت صدا و سیما از دولت همیشگی باشد.

از طرفی، دیگر دولت‌ها چه گناهی کرده‌اند که نباید از این امکان خوب برخوردار باشند و اساسا چرا دولت‌ها باید خودشان را با مواضع صدا و سیما و مدیران آن تطبیق بدهند؟  جناب رییسی در دوران ریاست‌جمهوری خود باید این گام درست را بردارد و ایجاد یک شبکه اختصاصی صدا و سیما برای دولت را عملی کند و بگذارد این رویه و سنت درست در کشور جاری و ساری بماند. همه دولت‌های بعدی دعاگوی جناب رییسی خواهند بود اگر این گام سنجیده در دولت ایشان برداشته شود.

واقعا توجیه دارد که سپاه یک کانال اختصاصی به نام افق داشته باشد اما دولت دارای یک کانال مختص خود نباشد؟

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.