پای مسئولان وزارت نیرو به مجلس کشیده شد

هادی بیگی‌نژاد عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعتراض مردم مبنی بر افزایش قبوض برق گفت: قرار است در جلسه فردای کمیسیون با حضور مسئولانی از وزارت نیرو موضوع افزایش قبوض برق برخی از مناطق بررسی و گزارش آن جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود.

وی افزود: در جلسه فردا این مسئله افزایش قبوض برق بررسی می‌شود و در صورتی که تخلفی صورت گرفته باشد پول مردم به آنها استرداد می‌شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: افزایش قیمت برق طبق روش پلکانی بایستی اتفاق می‌افتاد و مصوبه قانونی دارد و باید انجام می‌شده است اما اینکه در مناطقی که افزایش قیمت رخ داده است به همان شیوه قانونی اجرا شده است جای سؤال دارد که در جلسه فردا این موضوع بررسی می‌شود.

بیگی‌نژاد اظهار داشت: بررسی مسئله فوق نیاز به اسناد دارد، وزارت نیرو عنوان می‌کند که این مشترکین زیاد مصرف کرده‌اند لذا لازم است قبوض برق مشترکین بررسی شود و ببینیم که این میزان مصرف طبق آن منطقه زیاد بوده یا خیر.

نماینده ملایر در مجلس گفت: البته زمانی که در منطقه‌ای ۷۰ یا ۹۰ درصد بیش از الگوی مصرف برق مصرف کرده‌اند این نشان می‌دهد که الگوی مصرف در آن منطقه اشکالی دارد که این موضوع هم در جلسه فردا با حضور مسئولان وزارت نیرو ارزیابی می‌شود.

گفتنی است اخیراً قبوض برق چندمیلیونی برای برخی از مشترکین در برخی از مناطق صادر شده است که همین مسئله باعث شد نمایندگان در این باره در جلسه علنی به مسئولان مربوطه تذکراتی را بدهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.