جزئیات دیدار امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با لاوروف

 حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که روز گذشته (چهارشنبه) در شهر مسکو با سرگئی لاوروف همتای روسیه‌ای خود دیدار و گفت‌وگو کرد، امروز (پنجشنبه) در توئیتی درباره این دیدار نوشت: مذاکراتی عالی با لاوروف وزیر خارجه درباره طیف وسیعی از موضوعات مورد علاقه دو طرف از جمله اوضاع افغانستان، قفقاز، سوریه، یمن و برجام در مسکو داشتم.

وی افزود: بر انجام هماهنگی‌های نزدیک دو کشور درباره موضوعات منطقه‌ای و جهانی و همچنین تقویت هر چه بیشتر روابط دوجانبه در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی توافق صورت گرفت.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که سه‌شنبه شب در رأس هیأتی و در پاسخ به دعوت سرگئی لاوروف همتای روس خود وارد مسکو شد، پیش از ظهر دیروز (چهارشنبه) با لاوروف دیدار و پس از آن در نشست خبری مشترک حضور یافت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار با همتای روس خود گفت که روسیه جزو اولویت‌های جدی سیاست همسایگی دولت سیزدهم است و روابط دو کشور را ممتاز و راهبردی خواند. 

وزرای خارجه ایران و روسیه همچنین، آمادگی خود را برای ارتقای هر چه بیشتر مناسبات فیمابین اعلام و درباره اوضاع منطقه بحث و تبادل نظر کردند.

امیرعبداللهیان همچنین در این نشست خبری با بیان این‌که منطقه تحمل زیاده‌خواهی‌های جدید را ندارد، تصریح کرد: در تامین امنیت منطقه و امنیت خود با هیچ کسی تعارف نداریم. 

این نخستین سفر امیرعبداللهیان به مسکو پس از تصدی وزارت امور خارجه بود. وزیر امور خارجه پس از تصدی این سمت به منظور شرکت در نشست منطقه‌ای حمایت از عراق به بغداد رفت و از آنجا برای دیدار با مقامات سوریه به دمشق سفر کرد. وی همچنین در سفر آیت الله رئیسی به دوشنبه پایتخت تاجیکستان وی را همراهی کرد و در اواخر شهریور ماه برای شرکت در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک رفت.

لازم به ذکر است امیرعبداللهیان چهارشنبه شب به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات لبنان وارد بیروت شد و در حال حاضر در لبنان به سر می‌برد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.