واکنش رئیسی به انتخاب نخست وزیر جدید ژاپن

 حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور در پیامی با تبریک انتخاب "کیشیدا فومیو" نخست وزیر جدید ژاپن، ابراز امیدواری کرد که تقویت رایزنی‌ها و تشریک مساعی دو کشور همچون گذشته موجب تحکیم روابط و صلح و ثبات منطقه‌ای و بین المللی گردد.

متن پیام سید ابراهیم رئیسی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای کیشیدا فومیو

نخست وزیر ژاپن

انتخاب جناب عالی به عنوان نخست وزیر کشور دوست، ژاپن را از طرف دولت و ملت ایران صمیمانه تبریک می‌گویم و امیدوارم که حضور جناب عالی در این مسند، فصل جدیدی از دوستی بین دو کشور را بگشاید. اطمینان دارم با توجه به روابط دوستانه و تاریخی جمهوری اسلامی ایران و ژاپن و با مساعی مشترک، مناسبات و همکاری‌های فیمابین در تمامی عرصه ها، به ویژه در حوزه‌های اقتصادی و تجاری بیش از پیش گسترش می‌یابد.

سیاست جمهوری اسلامی ایران همواره کمک به تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی در پرتو عدالت و پایبندی متقابل به تعهدات و توافقات بین المللی، توام با رعایت حق حاکمیت کشور‌های مستقل و صیانت از حقوق ملت‌ها بوده است. برهمین اساس امیدوارم تقویت رایزنی‌ها و تشریک مساعی دو کشور همچون گذشته موجب تحکیم روابط و صلح و ثبات منطقه‌ای و بین المللی گردد. ایران و ژاپن به عنوان دو دوست قدیمی می‌توانند با اصالت دادن به روابط دوجانبه، اعتماد متقابل بین خود را تعمیق بخشند.

سلامتی و موفقیت آن جناب و سعادت و بهروزی مردم ژاپن را آرزومندم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس جمهوری اسلامی ایران

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.