رژیم صهیونیستی به دنبال ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی در قدس شرقی

تلویزیون عبری فاش کرد که مقامات اسرائیلی به دنبال ساخت ۱۰ هزار واحد شهرک سازی در منطقه قلندیا در قدس شرقی اشغالی هستند.

 کانال "۱۳" تلویزیون عبری گزارش داد، شهرداری اسرائیل در قدس در حال توسعه ۱۰ هزار واحد مسکونی در فرودگاه متروکه عطروت است."

این منبع جزئیات بیشتری را درباره مراحل کنونی طرح شهرک سازی ارائه نکرد.

تا سال ۱۹۶۷ (سقوط کرانه باختری به دست اشغالگران اسرائیل)، فرودگاه بین‌المللی قدس تنها پایگاه هوایی در کرانه باختری بود که پس از آن اسرائیل روی آن دست گذاشت و آن را به فرودگاهی برای چند پرواز داخلی محدود کرد و در سال ۲۰۰۰ آن را برای همیشه بست.

خلیل التفکجی، مدیر اداره نقشه‌ها در انجمن مطالعات عربی گفت که اسرائیل تلاش می‌کند شهرک جدیدی بنا کند که بیشترین قسمت آن در زمین فرودگاه قدس موسوم به فرودگاه قلندیا خواهد بود. 

در همین رابطه، "سازمان صلح اکنون" رژیم صهیونیستی گفت: مقامات اسرائیلی بیشتر مساحت این منطقه را به عنوان زمین دولتی در نظر گرفتند و این به رژیم صهیونیستی اجازه می‌دهد شهرک را بدون نیاز به مصادره زمین از مالکان فلسطینی آن بسازد.

این سازمان افزود: این طرح همچنین شامل تخریب ده‌ها واحد مسکونی فلسطینی است که طی سال‌ها در این منطقه ساخته شده است.

سازمان صلح اکنون توضیح داد که احداث شهرکی که شامل هزاران واحد مسکونی می‌شود، به معنای حضور ده‌ها هزار شهرک نشین اسرائیلی است. این امر هرگونه توافق بر اساس راه حل دو کشوری را دشوار می‌کند؛ زیرا به امکانات پایتخت فلسطین در قدس شرقی آسیب می‌زند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.