سرتیپ صباحی فرد: حرف اول را در منطقه می‌زنیم

امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد روز شنبه درحاشیه مراسم رونمایی از رادار هرمز و شبیه ساز شمس گفت: ساخت سامانه شبیه ساز برد بلند از دیگر شبیه‌سازها سخت‌تر است ولی این توان در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی به وجود آمده که توانستند چنین شبیه سازهایی را بسازند و حتما در آینده پروژه‌های بزرگتر از این هم اجرا خواهند کرد.

وی با بیان این که ساخت این پروژه زمانبر شد اما توانستیم با دستان جوانان خود در نیروی پدافند آن را انجام دهیم گفت: ما سامانه‌های زیادی داریم اما تعدادی را که بشود رونمایی می کنیم و بقیه در لایحه های پنهان است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش یادآور شد: هدف از طراحی و ساخت  شبیه ساز این است که به جای این که برای آموزش نیروها از سامانه اصلی استفاده شود می‌توان با ساخت سامانه شبیه‌ساز متخصصین و نفرات و کاربران را آموزش داد تا در صورت نیاز به کار با سامانه اصلی مشکلی نداشته باشند.

سراب دور زدن تحریم در بورس/در اکوایران ببینید:

امیرصباحی فرد گفت: حسنی که سامانه های بومی دارند این است که چون ساخت داخل هستند می‌توانیم براساس تهدیدات روز آنها را ارتقا داده یا طراحی آنها را عوض کرده و بتوانیم با سخت ترین تهدیدات مقابله کنیم.

وی تاکید کرد: پدافند هوایی کشور و نیروی پدافند قدرتمند ارتش جمهوری اسلامی ایران به خاطر توانمندی‌هایی که در ساخت تجهیزات پیدا کرده، حرف اول را در منطقه می‌زند و در دنیا حرف برای گفتن دارد.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: ما تجهیزاتی در داخل کشور می سازیم که در لبه فناوری قرار دارد که نمونه آن رادار هرمز و شبیه ساز شمس است و این را دشمنان می‌دانند چرا که آنها مدام رصد می کنند و می‌دانند در چند سال اخیر چه توانمندی‌های بومی به توان رزم نیروی پدافند هوایی اضافه شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.