بیانیه آمریکا درباره اهدای نذورات به حرم امام رضا(ع)

پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه آمریکا با انتشار اطلاعیه‌ای نوشت: آمریکا درباره هرگونه سفر اشخاص آمریکایی ها به ایران هشدار می‌دهد. وزارت امور خارجه به خاطر خطراتی مانند آدم ربایی، دستگیری‌های خودسرانه و بازداشت شهروندان آمریکایی، یک توصیه‌نامه سطح چهار درباره ایران منتشر کرده است.

در ادامه این بیانیه اطلاعیه آمده است: تبادلاتی که به طور معمول بخشی از سفر به ایران یا از ایران توسط اشخاص آمریکایی هستند، در دسته موارد استثنا از مقررات تبادلات و تحریم‌های ایران قرار می‌گیرند و بنابراین، به طور کلی ممنوع نیستند. تبادلات مستثنی از این مقررات شامل زیارت اشخاص آمریکایی از حرم مقدس امام رضا(ع) و خریداری کالا و خدمات برای مصارف شخصی‌شان در هنگان سفر می‌باشد. علاوه بر این، اهدای اقلامی مثل غذا، لباس و دارو توسط اشخاص آمریکایی به حرم مقدس امام رضا(ع) که به منظور تسکین آلام انسانی مورد استفاده قرار می‌گیرند، شامل استثنا از این مقررات شده و از این رو، به طور کلی، تحت این مقررات ممنوع نمی‌باشند.

این بیانیه می‌افزاید: اگرچه اشخاص آمریکایی از انجام دادن برخی تبادلات با اشخاصی که در برنامه تحریم‌ها در لیست‌ سیاه قرار گرفته‌اند یا با نهادهایی خارج از گستره مقررات تبادلات و تحریم‌های ایران قرار می‌گیرند، از جمله با آستان قدس رضوی و زیرمجموعه‌ آن، تولیت آستان قدس رضوی که نظارت بر امور حرم امام رضا (ع) را بر عهده دارد، منع می‌شوند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.