دستور محسنی اژه ای به قاضیان سراسر کشور

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در آخرین برنامه از سفر ‌خود به قزوین در جلسه شورای قضایی استان با اشاره به نیازها و مشکلات متعدد دادگستری و مراکز قضایی اظهار داشت: به هر میزان که بودجه و امکانات‌ قوه قضاییه اجازه دهد، برای رفع مشکلات تلاش خواهد شد.

رئیس قوه قضائیه همچنین در جمع مقامات قضایی بر لزوم توجه جدی به مسأله زندان‌ها، پرهیز از صدور غیرضروری قرار بازداشت موقت و تعیین مجازات‌های جایگزین در راستای حبس‌زدایی تأکید کرد.

محسنی‌اژه‌ای توصیه کرد نه‌ تنها دادستان مرکز استان و رئیس کل دادگستری بلکه مجموعه قضات، در طول هفته و روزهای تعطیل از زندان‌ها بازدید و با تک‌تک مددجویان گفتگو کنند.

وی این سرکشی‌ها و گفتگو با زندانیان را بسیار مفید توصیف کرد.

رئیس دستگاه قضا در همین راستا تأکید کرد: اگر کسی مستحق آزادی نیست و بیرون آمدن او برای جامعه و امنیت و آرامش مردم مضر است، در زندان بماند اما اگر تشخیص دادید می‌شود نسبت به کسی ارفاق کرد، با استفاده از امکاناتی چون پابند الکترونیک اجازه دهید به آغوش خانواده‌اش برگردد و بدانید که رضای خدا هم در همین است.

در این نشست صاحبکار معاون راهبردی و فروزان‌مهر معاون مالی و پشتیبانی قوه قضاییه و مسئولان مختلف قضایی استان گزارشی از وضعیت و عملکرد سازمان‌های متبوعه‌شان و نیازها و مطالبات استان ارائه کردند.

در این نشست، تصمیماتی به‌منظور تأمین نیازهای قضایی استان قزوین در راستای بهبود وضعیت و خدمات‌رسانی دادگستری استان و مجموعه‌های وابسته‌ اتخاذ شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.