رئیس‌جمهور: تحریم نمی‌تواند مانع توسعه روابط و همکاری‌های ایران با دیگر کشورها شود

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه روابط و همکاری های ایران و اتریش می تواند بیش از پیش توسعه یابد، گفت: دو کشورباید خارج از اراده و تاثیر دیگران و صرفا در راستای منافع دو ملت در مسیر تحکیم و تعمیق سطح مناسبات و همکاری های دوجانبه و بین المللی گام بردارند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه پس از دریافت استوارنامه "ولف دیتریش هایم" سفیر جدید اتریش در تهران، با اشاره به روابط خوب دو کشور، افزود: ایران برای توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی با اتریش و سایرکشورها کاملا آمادگی دارد و موانع هرگز ما را متوقف نخواهد کرد.

رئیس جمهور در ادامه تحریم های اعمال شده ضد ملت ایران را ظالمانه و غیرقانونی دانست و تصریح کرد: اگرچه تحریم مزاحمت هایی ایجاد می کند اما نمی تواند مانع  توسعه روابط و همکاری های تجاری و اقتصادی ایران با سایر کشورها باشد.

رئیسی افزود: باتوجه به گزارش های متعدد آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر صلح آمیز بودن فعالیت های ایران، اعمال تحریم، کاملا واهی و بی اساس است ضمن اینکه تهران در برجام به همه تعهداتش عمل کرد اما این آمریکایی ها بودند که از برجام خارج شدند و اروپایی ها هم به تعهداتشان متعهد نبودند.

رئیسی با اشاره به قدردانی سفیر اتریش درخصوص میزبانی ایران از پناهجویان افغانستانی اظهار داشت: آوارگی امروز مردم افغانستان محصول دو دهه سیاست و اقدامات آمریکا در این کشور است و ما در چنین شرایطی با نگاه انسانی و اسلامی میزبان مهاجران افغانستانی هستیم.

رئیس جمهور افزود: با توجه حضور میلیونی پناهجویان افغانستانی در ایران، کشورهای اروپایی به وظیفه خود عمل کنند و اتریش باید این موضوع را به آنها گوشزد کند.

سفیر جدید اتریش نیز در این دیدار با تقدیم استوارنامه خود به رئیسی، به روابط سازنده کشورش با ایران اشاره کرد و گفت: اتریش بدنبال گسترش همکاری های دو کشور بویژه درحوزه تامین مالی و مبادلات اقتصادی است و در دوره تحریم نیز توانستیم برخی از پروژه های دوجانبه را به نتیجه برسانیم.

ولف دیتریش هایم،‌ گفت: بسیار مشتاق هستیم که براساس چارچوب های مورد تایید،  سطح روابط و تبادلات دو کشوررا گسترش دهیم .

وی با قدردانی از اقدام جمهوری اسلامی ایران در میزبانی مهاجرین افغانستانی   اظهار داشت: دولت اتریش از رفتار بشردوستانه و خدمات ایران به پناهجویان بویژه در شرایط حساس، کاملا آگاه است و از آن قدردانی می کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.