آخرین خبر از وضعیت شورای وحدت

سید کمال سجادی سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در گفتگویی ، درباره کمرنگ شدن فعالیت‌های سیاسی این تشکل سیاسی بعد از انتخابات ۱۴۰۰، گفت: جبهه پیروان خط امام و رهبری که تقریباً شامل هفده حزب و تشکل سیاسی می‌شود، بر فعالیت خود ادامه می‌دهد، اما مشغله‌هایی که برای انتخابات داشتیم باعث شد که جلسات ما با فاصله زمانی بیشتری تشکیل شود.

وی افزود:ستادهایی که برای پیروزی سید ابراهیم رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری تشکیل داده بودیم باعث شد این تاخیر بین جلسات اتفاق بیفتد. البته حدود دو هفته پیش جلسه‌ای داشتیم که در آن در خصوص موضع‌گیری‌ها صحبت کردیم.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درخصوص نتایج جبهه پیروان در عرصه رقابت ۱۴۰۰، اظهار کرد: ما بخشی از فهرستی بودیم که ارائه شد، فقط جبهه پیروان نبود بلکه شورای وحدت هم حضور داشت که از سوی شورای وحدت حدود ۵۰ حزب حضور داشتند. به هر حال لیستی که پیروز انتخابات شد، برادران و خواهران ما هستند و این به منزله پیروزی جریان اصولگرا است.

سجادی تصریح کرد: نکته مهمی که وجود دارد این است که در استان‌ها و شهرستان‌ها اعضای جبهه پیروان خط امام و رهبری در رقابت انتخابات پیروز شدند، ما در ارومیه، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه و سایر شهرستان‌ها و حتی روستاها آرای خوبی را کسب کردیم. ایران که فقط تهران نیست و ما در مناطق مختلف کشور به غیر از تهران نتایج خوبی داشتیم.

وی تاکید کرد: البته همین کسانی که در تهران هم پیروز شدند همگی از دوستان ما هستند، در این رقابت جبهه اصلاحات رای نیاورد و با این نتیجه انگار که ما رای آوردیم. شورای وحدت و شورای ائتلاف دو لیست مشابه بود، اما یک لیست هزینه و تلاش بیشتری را صرف کرد و پیروز شد.

احتمال تغییر در هیئت رئیسه جبهه پیروان/ شورای وحدت را حفظ می‌کنیم

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری به شرح برخی ناهماهنگی‌ها در روند انتخابات پرداخت و گفت: بعضی مشکلات به وجود آمد، مثلاً شخصی که سرلیست شورای وحدت بود شب انتخابات تایید شد. با مضیقه‌های این چنینی مواجه بودیم اما خوشبختانه نهایتاً شورای شهر از دایره اصولگرایان و ارزشی‌ها خارج نشد.

سجادی با اشاره به اینکه جبهه پیروان به فعالیت سیاسی خود ادامه خواهد داد، گفت: در ایام انتخابات به دلیل اداره ستادها و فعالیت‌های انتخاباتی، مشغله ما زیاد بود؛ امیدواریم و تلاش می‌کنیم بعد از این، جلسات بیشتر با فاصله زمانی کمتر تشکیل شود.

وی ضمن تاکید بر ضرورت آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی برای آینده، بیان کرد: جدا از بحث آسیب‌شناسی، ما همیشه آرزو می‌کردیم که کاش دو فهرستی که وجود داشت تلفیق و ترکیب می‌شد و یک فهرست متحد ارائه می‌شد. گذشته از این، تصور نمی‌کنم آسیبی به آن معنا وجود داشته باشد، چراکه نامزد ریاست‌جمهوری ما که پیروز شد، نامزدهای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری رای آوردند و فقط در شورای شهر تهران شاید نتیجه مطلوب کسب نشد.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در رابطه با ایجاد تغییرات در جهت پویایی و گمانه‌ها در مورد تغییر ریاست جبهه پیروان اظهار کرد: اگر مجمع عمومی برگزار کنیم احتمال تغییراتی ایجاد می‌شود و ممکن است نواب رئیس یا مسئولان کمیته‌ها را عوض کنیم. البته هنوز در این باره تصمیم قطعی گرفته نشده و در مجمع عمومی چنین برنامه‌ای مطرح نشده است.

سجادی خاطرنشان کرد: ما ساختار دیگری هم داریم و آن شورای وحدت است، قرار است این ساختار با همین ترکیب ماندگار باشد و جلساتش ادامه پیدا کند و از الان آمادگی پیدا کنند برای انتخابات مجلس شورای اسلامی که دو سال آینده برگزار خواهد شد. شورای وحدت ساختار بسیار مهمی است، اگرچه لیست این شورا در تهران رای نیاورد اما در شهرستان‌ها پیروز شد؛ ضمناً شورای وحدت از ابراهیم رئیسی دعوت کرد و در این دعوت نسبت به سایر مجموعه‌ها پیشتاز بود.

وی اظهار کرد: انتخاب ما از همان روز نخست رئیسی بود، معتقد بودیم که هم رای می‌آورد و هم وحدت و اجماع خوبی را ایجاد می‌کند، شاید دیگر مجموعه‌ها این رویکرد و تفکر را نداشتند، اما شورای وحدت و جبهه پیروان خط امام پیشتاز این حمایت بودند و بعد از آن کم کم سایرین به این مسیر پیوستند.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در پایان تاکید کرد: البته آسیب‌شناسی در هر دوره‌ای ضرورت دارد. این موضوع لازمه پیشرفت و حرکت رو به جلو است چرا که در هر انتخابات مشکلاتی وجود دارد. نگاه آسیب‌شناسانه برای رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت بسیار حائز اهمیت است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.