بررسی وضعیت شیوع کرونا در خوزستان توسط وزیر بهداشت

بهرام عبدالهی عصر پنجشنبه با ورود به استان خوزستان در فرودگاه شهید سلیمانی مورد استقبال رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و مسئولان این دانشگاه قرار گرفت.

در این نشست فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز آخرین وضعیت کرونایی استان را به وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ارائه کرد و گفت:خوشبختانه روند ابتلای افراد به کرونا در خوزستان طی ۲ هفته گذشته کاهشی شده و چند شهرستان خوزستان امروز  برای اولین

بار بعد از پیک پنجم کرونای کشور در این استان آبی  شدند.

وی گفت: خوشبختانه استان خوزستان اکنون هیچ شهر قرمزی ندارد و چهار شهرستانی که هفته گذشته قرمز بودند با اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی از امروز نارنجی شدند.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی هم در این نشست ضمن تقدیر از تلاشهای مسئولان دانشگاه گفت: خوشبختانه روند واکسیناسیون افراد در کشور و خوزستان رضایتبخش است و امیدواریم با انجام واکسیناسیون عمومی به زودی شاهد قطع زنجیره کرونا در کشور باشیم.

دکتر عین الهی در عین حال گفت: وزارت بهداشت در تلاش است تا در هر جای کشور و از جمله خوزستان کمبودی در زمینه تجهیزات وجود دارد را در اسرع وقت برطرف نماید.

وزیر بهداشت بعد از این نشست کوتاه خوزستان را به سمت ایلام ترک کرد.

در حال حاضر شهرهای اندیمشک،دزفول، ایذه، مسجد سلیمان،دشت آزادگان،  اهواز،  باغملک، رامهرمز،  امیدیه، آبادان، خرمشهر، بهبهان، ماهشهر،شوش و شوشتر در وضعیت نارنجی قرار دارند. 

همچنین شهرهای کارون، هویزه، رامشیر، شادگان، هندیجان و آغاجاری در وضعیت زرد قرار گرفتند. 

شهرستانهای لالی، گتوند، اندیکا، هفتکل، باوی و حمیدیه، در وضعیت آبی قرار گرفتند. 

دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز همچنین اعلام کرد که با توجه به پیک احتمالی کرونا در ماه های آینده و لزوم اقدامات پیشگیرانه از هم استانی های گرامی دعوت می‌شود تا هرچه سریعتر برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

 تا کنون بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در خوزستان واکسن کرونا دریافت کرده اند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.