به نقل از اسپوتنیک، لیندسی گراهام و مایک واتز دو سناتور آمریکایی در تماس تیلفنی با احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان از تلاش های وی اعلام حمایت کردند.

این دو مقام آمریکایی در یک بیانیه مشترک گفتند: "گفت‌وگو با احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان افتخار و امتیاز بزرگی بود. از شنیدن تعهد مستمر وی برای مقاومت در برابر وحشیگری طالبان افغان و دفاع از حقوق و آزادی‌های اساسی بشر قدردانی می‌کنیم."

آن‌ها ادعا کرده که کابینه و نیروهای طالبان شامل القاعده و دیگر گروه‌های تروریستی است و به نفع آمریکاست که طالبان از سوی جامعه بین المللی مشروعیت پیدا نکنند.

در بیانیه والتز و گراهام آمده‌ است: "ما از دولت بایدن می خواهیم در برابر هرگونه تلاش برای به رسمیت شناختن طالبان افغانستان به عنوان دولت افغانستان مقاومت کند و در برابر همه درخواست ها برای ارائه نمایندگی طالبان افغانستان در سازمان ملل مقاومت کند."

این درحالیست که پیش از این، پارلمان اتحادیه اروپا با صدور قطعنامه‌ای خواستار دعوت احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی، به اجلاس پارلمان و شورای اتحادیه اروپا شد.

احمد مسعود نیروهای جبهه مقاومت ملی را در پنجشیر رهبری می‌کند. او پس از سقوط کابل به دره پنجشیر رفت. هرچند جبهه مقاومت و طالبان در ابتدا وارد مذاکره شدند؛ اما پس از شکست مذاکرات، طالبان حملات خود را به پنجشیر آغاز و پس از چندین روز دیگر اعلام کردند که این ولایت را به صورت کامل تصرف کرده‌اند. نیروهای مقاومت ملی اما می‌گویند که پنجشیر به صورت کامل سقوط نکرده است و مقاومت ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.