وحیدی رویکرد وزارت کشور در انتخاب استانداران را اعلام کرد

احمد وحیدی درباره انتخاب استانداران افزود: استان و استانداری خانه مردم استان است و مردم با ارائه ایده ها و راهکارها در روندتوسعه استان شان سهیم می شوند.

وی ادامه داد: برای همین تلاش بر انتخاب استاندار مردمی است و اهمیت حمایت مردم از استاندار و حمایت همه گروه ها و جریانات سیاسی و اجتماعی موثر است و همگی این امور می تواند در موفقیت استاندار تاثیرگذار باشد.

وحیدی اضافه کرد: رویکرد این وزارتخانه انتخاب بهترین‌ها برای سمت استانداری است براین اساس چهره‌هایی را معرفی می‌کند که بتوانند مسائل استان را پیش برده و منجر به پیشرفت و منافع استان شود. جایگاه استانداران به خاطر نقش محوری شان در مسائل توسعه ای استان، هماهنگی در امور استان و تحرک در روند پیشرفت استان؛ امری بسیار مهمی است.

 وحیدی با تاکید بر این موضوع که مدیریت سیاست داخلی در کشور با محوریت استانداران سراسر کشور است؛ گفت: در کنار این موضوع پیاده کردن سیاست های دولت در سطح مناطق مختلف کشور بر عهده استانداران است.

وزیر کشور با اشاره به مسئولیت خطیر استانداران در کشور گفت: متناسب با همین نقش خطیر، انتخاب افراد برای این جایگاه که بتوانند در سطح استان وفاق ایجاد کنند و مسیر پیشرفت و توسعه استان را هموار کنند؛ نیازمند به جست و جو و بررسی های کارشناسی و هماهنگی های همه جانبه است.

وی  با تاکید بر اینکه رویکرد وزارت کشور بر انتخاب بهترین ها برای سمت استانداری هاست، گفت: در این عرصه شاخص هایی نظیر سلامت اقتصادی، عقلانیت انقلابی، کارآمدی، قانونمداری، پیگیری پیشرفت اقتصادی استان، تقویت مشارکت همه جانبه استان و فعال سازی ظرفیت های استان، مردم داری، ایجاد وفاق در استان، محور ارزیابی است.

وحیدی رویکرد وزارت کشور در انتخاب استانداران را اعلام کرد

وحیدی در این خصوص گفت: چهره های سیاسی با این شاخص های ارزیابی شده اند و گزینه ها در مراحل نهایی است و  به هیات دولت برای تصویب نهایی ارسال می شود.

وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت های خود به تعیین استانداران جدید چهار استان خوزستان، سیستان و بلوچستان، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: بنا داریم در هر هفته در جلسه هیات دولت، استانداران جدید سایر استان ها را به تدریج  مشخص کنیم.

وحیدی معیار اصلی در انتخاب استاندار را انتخاب بهترین ها دانست و تصریح کرد: اصل بر تغییر استانداران نیست، بلکه اصل بر انتخاب بهترین استاندار است و اگر استانداری شاخص های بهترین گزینه را داشته باشد، اصراری بر تغییر استاندار نخواهیم داشت. رویکرد وزارت کشور بر انتخاب چهره هایی است که بتوانند مسائل استان را پیش ببرند و پیشرفت و منافع استان را موجب شوند و در این میان بومی بودن استاندار به شرط توانمندی اولویت است.  

وحیدی درباره مهم ترین مشکل و چالش کشور در شرایط کنونی، یعنی شیوع بیماری کرونا و آثار آن گفت: موضوع کرونا مهم ترین مشکل کشور است که علاوه بر موضوع بیماری، تاثیرات اقتصادی و اجتماعی دارد و برای همین مدیریت و مهار کامل این بیماری در اولویت برنامه دولت و رئیس جمهوری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: رئیس جمهور کشور همه ظرفیت ها و توان کشور را برای حل مساله بیماری کرونا بسیج کرده اند و تاکنون نتایج و آثار خوبی از این بسیج همگانی در کشور گرفته شده است. تمام تلاش دولت و وزارت کشور به عنوان دستگاه حاکمیتی و فرابخشی بر کاهش تلفات و فوتی هاست چرا که مرگ هر کدام از شهروندان، خانواده ای را داغدار و همه ما را متأسف می کند.

 وحیدی گفت: در این عرصه نیازمند همراهی و حمایت کامل مردم در قالب رعایت پروتکل های بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی و حضور در پایگاه های واکسیناسیون هستیم  و با عزم ملی و احساس مسئولیت همگانی وضع بیماری در کشور به بهبودی کامل برسد.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا خاطرنشان کرد: مراقبت ها باید مشترک باشد یعنی تامین به موقع واکسن، گسترش مراکز واکسیناسیون از وظایف دولت است که با زمینه سازی های خوبی در این عرصه انجام شده است امید داریم با رعایت و همراهی  خوب مردم مشکل بیماری در کشور حل شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.