معاون رئیس‌جمهور سورینام متهم به پرداخت رشوه شد

کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب در حال بررسی پرونده اتهامی معاون رئیس‌جمهور سورینام با عنوان پرداخت رشوه به بازیکنان حریف تیمش در لیگ کونکاکاف است.

رونی برونسویک، رئیس ۶۰ ساله باشگاه اینتر سورینام پس از پایان بازی برابر المپیا هندوراس به رختکن حریف رفت و به آنها پول پرداخت کرد. فیلمی از پخش پول میان بازیکنان حریف اینتر سورینام در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است. رونی برنسویک که معاون رئیس‌جمهور سورینام نیز است در جریان بازی اینتر برابر المپیا هندوراس ۵۴ دقیقه در میدان حضور داشت و سپس تعویض شد. اینتر هندوراس ۶ بر صفر در این بازی پیروز شد و رونی برونسویک مسن‌ترین فوتبالیستی است که تاکنون در لیگ کونکاکاف بازی کرد. ورزشگاه خانگی اینتر سورینام نیز به نام او است.

کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمالی، مرکزی و کارائیب از شروع تحقیقات درباره فیلم دادن رشوه به بازیکنان المپیا هندوراس توسط رئیس اینتر سورینام خبر داد.

در بیانیه این کنفدراسیون آمده است: ما به شدت نگران محتوای فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی هستیم که پرسش‌هایی را پیرامون ناعادلانه بودن بازی اینتر سورینام و المپیا هندوراس ایجاد می‌کند. این پرونده به کمیته انضباطی کونکاکاف ارسال شده تا تحقیقات رسمی را آغاز کند. پس از اتمام این روند اطلاعات بیشتر منتشر خواهند شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.