وزیر کشور: در حال عبور از پیک پنجم کرونا هستیم

محمد مخبر در این جلسه پس از استماع گزارش دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص کاهش موارد ابتلا به کرونا در کشور و افزایش واکسیناسیون سراسری، از تلاش های انجام شده در زمینه تهیه و تامین واکسن و نیزافزایش تولید داخلی قدردانی و اظهار امیدواری کرد؛‌ با رعایت شیوه نامه های بهداشتی وانجام واکسیناسیون شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری در کشور باشیم.

در این جلسه دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به فرایند تامین اعتبار برای تهیه واکسن، گفت: بخش زیادی از این روند در دولت سیزدهم انجام شده است.
وی افزود: با تلاش و فداکاری کادر پزشکی و پیگیری مسئولان در زمینه تهیه واکسن داخلی و خارجی، کشور در حال عبور از پیک پنجم کروناست.
دکتر رییسی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دبیر ستاد ملی مقابله با کرونا نیزدر گزارشی به رکورد شکنی های پی درپی درانجام واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: خوشبختانه میزان ابتلا به کرونا درسراسر کشور شیب نزولی گرفته و امیدواریم در روزهای آینده شاهد کاهش تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا در کشور باشیم.
وی با اشاره به آخرین وضعیت رنگ بندی استان ها و شهرهای کشور، اظهار داشت: در حال حاضر تنها 57 شهر کشور در شرایط قرمز قرار دارد و از هفته گذشته تا به الان 12 شهر به رنگ آبی درآمده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.