علت تعطیلی جلسات صحن علنی شورای شهر تهران چیست؟

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس، درباره برگزاری جلسات صحن شورای شهر ششم اظهار داشت: تصمیم گرفته‌ایم که برای مدتی برخی از روزها، جلسات صحن علنی شورای ششم را لغو و برگزار نکنیم تا کارها با برنامه‌ریزی دقیق و سرعت بیشتری پیش رود. 

وی افزود: در حال حاضر در آغاز کار فعالیت شورای ششم قرار داریم و هنوز شهرداری یک لایحه بیشتر به شورا ارائه نداده است و طرح‌ها و لوایح آن طور که باید هنوز آماده نشده است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: البته تعدادی از طرح‌ها اکنون آماده شده ولی باید در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر تهران چکش‌کاری شود و این مسأله زمان می‌برد لذا تصمیم گرفتیم برخی مواقع به جای برگزاری صحن علنی شورا به کارهای دیگر برسیم.

چمران با اشاره به اینکه این موضوع نه تنها باعث تسریع در اجرای برنامه‌ها خواهد شد بلکه هزینه‌ها را هم کاهش می‌دهد، گفت:‌در زمان‌هایی که صحن شورا برگزار نمی‌شود اعضای شورا یا فعالیت‌های نظارتی را انجام می‌دهند و یا به صورت دقیق به مسأله طرح‌ها و لوایح می‌پردازند تا خدایی ناکرده دچار کم‌کاری در اختصاص وقت و زمان نشویم.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت سلامت جسمانی‌اش گفت: الحمدلله در حال حاضر شرایط جسمانی مساعدی دارم ولی به هر حال وقتی افراد دچار کسالت می‌شوند تا بهبودی کامل به دست بیاورند زمان می‌برد و تدریجی بهبودی حاصل می‌شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.