آغاز دادگاه شکایت خانواده شهدای هسته ای علیه آمریکا

جلسه دادگاه رسیدگی علنی به دعوای حقوقی خانواده شهدای علمی هسته‌ای ایران علیه دولت آمریکا به دلیل مساعدت و حمایت از اقدامات تروریستی رژیم اشغالگر قدس عصر امروز (شنبه) به ریاست قاضی پورمرادی برگزار شد.

قاضی پور مریدی در ابتدای جلسه با بیان اینکه امروز در رابطه با پرونده شهدای محترم علی محمدی، شهریاری، رضایی نژاد و عباسی دادخواستی به شعبه ۵۵ بین الملل مطرح شد، اظهار داشت: این دادگاه زمینه بین المللی و حقوقی قضیه را پیگیری می‌کند و قطعا نمی‌تواند ظلمی که در حق این خانواده‌ها شده است را پیگیری و جبران کند.

وی عنوان کرد: بحث پرونده‌های حقوقی و فکت‌های حقوقی در دادگاه مطرح و اثبات می‌شود و این در تاریخ ماندگار خواهد شد. دولت آمریکا نخبگان بسیاری از کشورها اعم از ایران، آلمان، فلسطین و ... را هم به قتل رسانده است و تا امروز هیچ کشوری جسارت طرح‌شکایت از جنایت‌های آمریکا نداشته است.

قاضی رسیدگی کننده به پرونده تاکید کرد: این دادگاه با دعاوی متعدد سابقه رسیدگی به اتهامات علیه آمریکا دارد. دولت آمریکا اموال و دارایی‌های ایران را مصادره می‌کند و دادگاه در مورد نقش برخی افرادی در این موضوعات رسیدگی می‌کند که نقش آنها تا کنون مورد توجه قرار نگرفته است.

پور مرادی با تاکید بر اینکه دولت آمریکا در واقع به کشتار علم می‌پردازد، گفت: بعد از طرح دادخواست از سوی خانواده شهدای هسته‌ای از طریق چند مدل مانند سفارت ، دفتر حافظ منافع در واشنگتن، در دو مرحله شکایت ایران را به آمریکا اعلام کردیم ولی پاسخی ندادند و طبعا پاسخی هم برای آن نداشتند. وکیل این پرونده خانم افضلی هستند و هر یک از خانواده شهدا بخواهند می‌توانند در این جلسه طرح موضوع کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.