تشکیل کمیته‌ای برای بررسی طرح‌های فوریتی در هیئت‌رئیسه مجلس

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، از تشکیل کمیته‌ای در این هیئت برای بررسی طرح‌های فوریتی خبر داد و گفت: در اجلاسیه اول مجلس یازدهم  حدود ۹۰ طرح فوریتی به هیئت رئیسه مجلس ارجاع شده است که نیمی از آنها دو فوریتی و نیمی از آنها یک فوریتی است.

وی با بیان اینکه این طرح‌ها بیشتر به مقتضی زمان خود ارائه شده بودند، ادامه داد:به دلیل حجم زیاد طرح‌های دو فوریتی و یک فوریتی برخی از آنها در دستور کار قرار نگرفتند و بلاتکلیف مانده‌اند.

نماینده شاهین‌شهر در مجلس با اعلام اینکه برخی از طرح‌های ارائه شده از سوی نمایندگان به دلیل گذر زمان فوریتشان از بین رفته است، عنوان کرد:به همین جهت در جلسه هیئت‌رئیسه پیشنهادی ارائه شده مبنی بر اینکه یک راه‌کاری برای بررسی طرح‌های واصل شده پیدا شود که قرار شد کمیته‌ای برای بررسی آنها تشکیل شود که از هر کمیسیون یک نماینده در آن عضویت دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه در یکی از جلسات غیر علنی مجلس تصمیم گرفته شد با نظارت نایب رئیس دوم مجلس این کمیته تشکیل شود، تصریح کرد:در جلسات کمیته از نمایندگان طراح، طرح‌های فوریتی دعوت می‌شود تا با حضور در جلسه درباره طرح خود توضیح بدهند و اگر خود طراح راضی شد فوریت آن برداشته و بلافاصله اعلام وصول شود، کما اینکه در چند روز گذشته این اتفاق در حال رخ دادن است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.