به نقل از خبرگزاری رویترز، این مطلب بعد از آن منتشر می‌شود که هم کره شمالی و هم کره جنوبی روز چهارشنبه دست به پرتاب آزمایشی موشکهای بالستیک زدند؛ جدیدترین اقدام در راستای رقابتی تسلیحاتی که طی آن دو کشور به توسعه سلاح‌هایی هر چه پیچیده‌تر پرداخته‌اند.

واشنگتن به محکوم کردن آزمایش کره شمالی و همچنین یک آزمایش دیگر مربوط به چند روز قبل این کشور که به گفته کارشناسان مربوط به اولین موشک کروز قادر به حمل کلاهک هسته‌ای کره شمالی بوده، کرده و آنها را تهدیدی علیه همسایگان آن خواند اما اشاره‌ای به اقدام سئول در آزمایش یک موشک بالستیک پرتابی از زیردریایی نکرد.

خبرگزاری رسمی کی.سی.ان.ای کره شمالی در مقاله‌ای به قلم کیم میونگ چول که او را تحلیلگر امور بین‌الملل توصیف کرد، نوشت: آمریکا با مطرح ساختن اقدامات کره شمالی به عنوان "تهدید علیه امنیت و صلح بین‌الملل خشمی شدید را تحریک کرد".

کیم اظهار کرد: این کشور با توصیف آنها به عنوان تحریکات مسلحانه زمان بندی شده برای یک موقعیت مشخص و علیه هدفی مشخص، به اقداماتی که جزو حق دفاع شخصی ما است خرده می‌گیرد. این پاسخ متکبرانه و حق به جانب به روشنی افشا کننده سبک نگرش دوگانه آمریکا است.

در ادامه این مطلب آمده است: اعمال تحکم آمیز این کشور از حد فراتر رفته‌اند.

هر چند اطلاعات چندانی درباره کیم وجود ندارد اما خبرگزاری رسمی کره شمالی اغلب مقاله‌هایی تحت نام او منتشر کرده‌اند و برخی رسانه‌های کره جنوبی گزارش می‌کنند که او یک به اصطلاح "سخنگوی غیررسمی" کره شمالی است که در ژاپن مستقر است.

او عنوان کرد، واشنگتن مقصر بن بستی است که جلوی شروع مجدد مذاکرات با هدف برچیدن زرادخانه های موشک بالستیک و تسلیحات هسته‌ای کره شمالی در ازای برداشتن تحریمها را می‌گیرد.

کیم تاکید کرد: حتی با وجود اینکه اکنون تماسها و گفتگوهایی در پیش گرفته شده‌اند مسلم است که آمریکا معیار مزورانه خود را که به موجبش اقدامات ما در راستای دفاع شخصی را تهدید علیه صلح جهانی و همپیمانانش می‌خواند، اعمال می‌کند.

وی افزود: تا زمانی که آمریکا کنار گذاشتن سیاست خصمانه‌اش علیه جمهوری دموکراتیک خلق کره را تضمین نکند هرگز کلمه خلع سلاح هسته‌ای را نمی‌توانید روی میز بگذارید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.