استئناهایی برای تحریم های طالبان باید قائل شد

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در مصاحبه با خبرگزاری نووستی گفت: به منظور ایجاد شرایط لازم برای اطمینان از توزیع موثر کمک‌های بشردوستانه در میان افغان‌ها، لازم است درباره تحریم‌های اعمال شده علیه طالبان استثناهایی در نظر گرفته شود.

وی افزود: من فکر می‌کنم این موضوع باید بعدا در شورای امنیت بررسی شود.

گوترش همچنین درمورد روابط بین آمریکا و روسیه پیرامون سوریه گفت: همانطور که می‌دانیم گذشته پیچیده‌ای در تاریخ روابط آمریکا و روسیه در مورد سوریه وجود دارد اما به نظر من منافع استراتژیک ایالات متحده و روسیه در رابطه با سوریه یکسان است، بنابراین امیدوارم که گفتگوی موثرتر و همکاری قوی‌تری بین دو کشور وجود داشته باشد، به گونه‌ای که به ما اجازه دهد به سمت یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه حرکت کنیم.

دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: تصمیم تمدید ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه از گذرگاه مرزی "باب الهوا" که ماه ژوئیه در شورای امنیت حاصل شد نتیجه مذاکرات میان واشنگتن و مسکو بود.

گوترش گفت: خوشحال می‌شوم اگر روسیه و ایالات متحده براساس ایده‌هایی که در مورد ارسال کمک‌های بشردوستانه از طریق خطوط ارتباطی و نیز براساس نیازی که به حمایت از ملت سوریه در زمینه‌های مختلف وجود دارد، به توافق برسند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.