سید ابراهیم رئیسی ظهر جمعه در بدو ورود به شهر بیرجند گفت: برای بنده توفیق است که سومین سفر استانی خودم را به استان خراسان جنوبی قرار دادم تا خدمت مردم عزیز و پرتلاش استان، عرض سلام و ادب داشته باشم و انشاءالله در این سفر بتوانیم بررسی‌هایی که از قبل انجام دادیم و یک سری از اولویت‌ها در استان را دنبال کنیم.

رئیسی یکی از مسائل و مشکلات استان را جاده‌ها و ارتباطات ریلی دانست و خاطرنشان کرد: از اولویت‌های وزیر راه و شهرسازی مساله اصلاح جاده‌های مواصلاتی و وسایل ریلی در مناطق مختلف بویژه در همین استان است که پیگیری خواهد شد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: اگر چه در استان خراسان جنوبی کاهش بارندگی را داریم اما خداوند متعال به این استان ذخایر و معادنی داده است که باید در جهت فعال کردن ظرفیت‌های معطل مانده معادن اقدام کرد

رییسی همچنین درخصوص برنامه های دولت برای فعال کردن بازارچه‌های مرزی،‌ گفت: بازارچه مرزی یک فرصت است و یکی از فرصت‌های مرز، بهره‌برداری اقتصادی است و فعال شدن بازارچه‌های مرزی می‌تواند به گسترش و توسعه صادرات بیانجامد.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: فعال شدن بازارچه های مرزی کار بسیار مهمی است و می تواند وضع اقتصادی مرزنشینان را سامان دهد و به نحوی به مسائل امنیت مرزها هم کمک کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.