توصیه مهم به دولت در تریبون‌های نماز جمعه

ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته خود به مسائلی از جمله مشکلات اقتصادی و معیشتی، تغییر استانداران و فرمانداران، درخواست ها از دولت سیزدهم و توصیه ها به دولت ابراهیم رئیسی، حمایت از جوانان، مسئله فلسطین، انتخابات عراق، موضوع مذاکره و مسئله افغانستان و... پرداختند. 

نیروهای انقلاب نباید در بازی طراحی شده دشمنان، وارد شوند

حجت الاسلام صفر قربانپور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت با اشاره به رویکرد دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی، اظهار کرد: امروز دشمنان از رویکرد نرم برای مقابله با نظام اسلامی استفاده می‌کنند.

بنا به گزارش مهر، وی با بیان اینکه باید نسبت به اقدامات دشمنان هوشیارانه عمل کنیم، افزود: در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم که دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی در استفاده از هیچ حربه و توطئه ای کوتاهی نمی‌کند.

امام جمعه موقت رشت در ادامه با اشاره به شبهه افکنی دشمنان نسبت به وضعیت کنونی کشور و دستاوردهای به دست آمده در سال‌های اخیر، گفت: دشمن به دنبال این است تا مردم بانیان اصلی وضعیت کنونی کشور را فراموش کنند.

وی با بیان اینکه ایجاد تفرقه میان مردم و مسئولان از دیگر حربه‌های دشمن است، اضافه کرد: آنها می‌خواهند مردم نسبت به آینده انقلاب و نظام و کشور ناامید شوند.

حجت الاسلام قربانپور در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در استان گیلان و پنهان بودن فقر این استان، گفت: نیروهای انقلابی باید با وحدت و همگرایی و همفکری یک وحدت رویه در استان ایجاد کنند.

وی با تأکید بر لزوم هوشیاری نیروهای انقلابی نسبت به توطئه‌ها، اضافه کرد: نیروهای انقلاب نباید در بازی که دشمنان طراحی می‌کنند وارد شود و باید نسبت به موضوعات اطراف خود مطالبه گر باشند.

امام جمعه موقت رشت با بیان اینکه گیلان بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت است، تصریح کرد: در این زمان نیازمند انسجام و همگرایی برای بیان مشکلات و حل آنها هستیم.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ماه صفر، افزود: ماه صفر ماه سوگواری برای اهل بیت (ع) است و یکی از نکات مهمی که باید در این ماه به آن توجه شود رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برگزاری مراسم است.

صهیونیست‌ها حتی در سرزمین خود توان مراقبت از خود را ندارند

 حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم در برنامه پیام جمعه که به دلیل تعطیلی کرونایی نمازجمعه تبریز از شبکه سهند پخش شد، به شش زندانی شجاع فلسطینی که در بامداد روز دوشنبه از زندان گریختند اشاره کرد و اظهار داشت: آن‌ها سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی صهیونیست‌ها را در امواجی از شوک، بهت و نگرانی فرو بردند. این زندانیان برای رسیدن به نقطه رهایی خودشان تونلی نسبتاً طویل حفر کردند که نشان از ضعف عجیب نظام امنیتی صهیونیست‌ها دارد. چرا که حفر تونل‌ها چند ماه طول کشیده و اقتدار امنیتی صهیونیست‌ها را به چالش کشید.

بنا به گزارش تسنیم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اضافه کرد: صهیونیست‌ها حتی در سرزمین خود توان مراقبت از خود را ندارند. اقدام شجاعانه زندانیان فلسطینی نشان می‌دهد، رژیم صهیونیستی که برای ایران خط و نشان می‌کشد و سخن از طرح هزار ضربه چاقو می‌گوید، ضعیف‌تر از آن است که تصور می‌شود. مصداق سخن ماندگار سید حسن نصرالله است که گفت رژیم صهیونیستی از لانه عنکبوت سست‌تر است.

امام جمعه تبریز گفت: این حرکت حماسی اسیران فلسطینی می‌تواند تبدیل به نمادی برای انسجام و هم افزایی گروه‌های مقاومت فلسطینی شود. حماس و جهاد اسلامی این پروژه را در یک تشریک مساعی و برادرانه پیش بردند و این راهی است که باید تقویت شود.

آل‌هاشم افزود: حرکت تاریخی 6 اسیر فلسطینی حتی می‌تواند تبدیل به یک حرکت الگویی برای همه اسیران در بند فلسطینی و غیره فلسطینی شود تا موجی از فلسطینی‌ها و جوانان فلسطینی را وارد این عرصه بکند.

توصیه‌های مهم ائمه جمعه درباره مذاکره، حکومت در افغانستان، تغییر استانداران و فرمانداران

وی ادامه داد: این حرکت ماندگار 6 اسیر فلسطینی اثر معنوی و جاودانه هم دارد که در هر شرایطی حتی ناامیدی شدید، راه باز است به شرطی که انسان بخواهد.

آل هاشم در ادامه، با بیان اینکه شهید محراب حضرت آیت الله مدنی که 20 شهریور سالگردش است عالم عارف و عامل بود گفت: مردم تبریز وجود دو شهید محراب یعنی شهید آیت الله قاضی طباطبایی و شهید آیت الله مدنی را افتخار خود میدانند.

وی با اشاره به اینکه شهید محراب آیت الله مدنی در ولایت مداری جزو انسان‌های نمونه است افزود: او مطیع امام بود. معنویت شهید آیت الله مدنی مثال‌زدنی بود. مهربانی شهید آیت‌الله مدنی و نوازش نسبت به همسایه‌ها هیچ وقت فراموش نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی به انتخابات عراق در 18 مهر ماه اشاره کرد و گفت: جریان‌های مؤثر در انتخابات عراق جریان مقاومت بوده و قدرت این جریان همان ائتلاف فتح با رهبری هادی العامری مورد پذیرش سایر قدرت‌ها و احزاب این کشور است.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: ائتلاف فتح در بخش‌های سیاست داخلی، مسئله مقاومت، پایان اشغالگری آمریکا در عراق و قطع وابستگی عراق به آمریکا و روابط با جمهوری اسلامی ایران و چین و روسیه مؤثر است.

آل‌هاشم افزود: ملت عراق به برکت خون شهادت تاریخ‌ساز حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس به بیداری مبارکی دست یافتند که امید پیروزی گفتمان ناب مقاومت در عراق را دو چندان کرده است.

تغییر استانداران و فرمانداران تسریع شود

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور نمازگزاران سمنانی و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد اظهار داشت: نباید شاهد این باشیم که مدیران فعلی با این توجیه که به‌زودی تغییر می‌کنند؛ کار مردم را رها کنند.

به گزارش تسنیم، وی با اشاره به آغاز شدن فرایند تغییر استانداران و فرمانداران در کشور افزود: امیدواریم در انتخاب استانداران و فرمانداران جدید تسریع شود تا رفع مشکلات مردم با سرعت بیشتری پیگیری شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به سفرهای استانی رئیس‌جمهور برای حل مشکلات نقاط محروم و کم‌برخوردار کشور افزود: این حرکت‌های آیت‌الله رئیسی مصداق اقدامات جهادی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی سفر آیت‌الله رئیسی به استان‌های آسیب‌پذیر کشور را حرکت به‌سوی محرومان خواند و با بیان اینکه این سفرها به‌هیچ‌عنوان نمایشی نیست تأکید کرد: این سفرها نشان از روحیه جهادی دولت سیزدهم دارد و نباید برخی‌ها، از سفرهای استانی دولت و اقدامات جهادی آیت‌الله رئیسی را به عنوان اقدامات پوپولیستی نام ببرند.

مدیران در جمع نخبگان جوان استان سمنان حاضر شوند

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با اشاره به نشست صمیمی خود با جمعی از نخبگان جوان این استان در عرصه‌های مختلف رسانه‌ای، فرهنگی، هنری، ورزشی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و... تصریح کرد: این نشست بسیار ارزشمند بود که بدون حضور مسئولان استان برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی با تأکید بر لزوم به‌کارگیری ظرفیت‌های جوانان در توسعه کشور خاطرنشان کرد: مدیران استان سمنان، در آینده باید در این جلسات حضور یافته و نقطه نظرات جوانان را بشنوند و همان‌گونه که مقام معظم رهبری تأکید دارند؛ از ظرفیت جوانان بیشتر بهره ببرند؛ البته باید توجه داشت که مطالبه گری جوانان نباید از دایره اخلاق خارج شود و باید محرک بهبود امور باشد.

وی با اشاره به فروش سوخت جمهوری اسلامی ایران به کشور لبنان با ابتکار سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان تصریح کرد: این موضوع از آن جهت مهم بود که علاوه بر اینکه برای کشورمان منافع اقتصادی بزرگی داشت؛ آمریکا را نیز به انفعال برد.

خطیب نماز جمعه سمنان با اشاره به تحولات افغانستان تصریح کرد: مواضع جمهوری اسلامی ایران درباره موضوع افغانستان بسیار روشن بوده و مردم افغانستان اولویت جمهوری اسلامی ایران در هرگونه مناسبات منطقه‌ای درباره این کشور است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مطیعی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران هوشمندانه و با دقت همه اقدامات طالبان در منطقه را رصد می‌کند.

دیگر مذاکره برای مذاکره نمی‌کنیم/ در مقابل دشمن به هیچ عنوان ضعف نشان نمی‌دهیم

آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه یزد با اشاره به آغاز ماه صفر اظهار داشت: این ایام، ایامی است که کاروان اسرای کربلا با مدیریت عظیم حضرت زینب کبری(س) در حال حرکت هستند و تحمل این سختی‌ها و مشقت‌ها واقعا کار بسیار سخت و غیرقابل تحمل برای دیگر افراد است.

بنا به گزارش تسنیم، وی با اشاره به اینکه این ایام اهل بیت(ع) را از کوفه به طرف شام حرکت می‌دهند تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود امان از دل زینب(س) واقعا دور از تعبیر و تفسیر است و نمی‌توان سختی‌ها، ایستادگی‌ها و مقاومت‌های آن حضرت را نمی‌توان بر زبان آورد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران الگو گرفته از حرکت امام حسین(ع) تصریح کرد: ما باید با اتکا به توان خود و اعتماد به جوانان، دست از واردات برداریم و سعی بر خودکفایی کشور در حوزه های مختلف داشته باشیم.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: در ارتباط با ژاپن، چین، فرانسه، انگلیس و دیگر کشورها مطرح شده که پس از جنگ جهانی دوم این کشورها چندین سال هیچ وارداتی از خارج کشور نداشتند و هرچه که می‌خواستند و نیاز داشتند را خودشان به وجود آوردند و همین موضوع سبب شده که الان این کشورها به بالاترین پیشرفت‌ها رسیدند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد بیان کرد: تاکید بر استفاده از تولید داخل موضوعی بود که در میان مردم این کشورها به صورت گسترده رواج داشت و حتی چینی‌ها سه دهه با سختی فراوان به هیچ عنوان حاضر به استفاده از تولیدات خارجی نبودند و فقط چیزی را استفاده می‌کردند که در داخل کشورشان تولید شده است.

توصیه‌های مهم ائمه جمعه درباره مذاکره، حکومت در افغانستان، تغییر استانداران و فرمانداران

وی گفت: ما هم اگر در طول این 40 سال جلوی واردات را می‌گرفتیم الان در تمام مسائل خودکفا بودیم و نیازی به هیچ کشوری نداشتیم، در این صورت هم هست که اگر تحریم یا فشاری از کشورهای خارجی به ما تحمیل شود به هیچ عنوان آسیب نمی‌بینیم.

امام جمعه یزد افزود: از دولت جدید می‌خواهیم و به آنها تاکید می‌کنیم که از صنایع دانش‌بنیان حمایت لازم را انجام دهند و برای امور مختلف و تولید کالاهای مورد نیاز از جوانان استفاده کنیم.

ناصری یزدی خاطرنشان کرد: طبیعی است که در ابتدای کار جوانان ما در برخی از تولیدات با مشکلات یا اشتباهاتی روبرو شوند ولی ما نباید ناامید شویم و با حمایت خود لازم است زمینه‌ای فراهم کنیم که آنها کار را ادامه دهند و بهترین کالاها را در مراحل بعد بسازیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد خاطرنشان کرد: از وزارت سمت می‌خواهیم که به صورت ویژه نسبت به به خودکفایی کشور و حمایت از نخبگان و جوانان داخل توجه داشته باشند.

وی با اشاره به مسئه افغانستان گفت: ایران در ارتباط با مسئله افغانستان کاملا منطقی و عقلانی حرکت کرده و با توجه به مسائل و مشکلاتی که در این کشور هست، ایران باید حساسیت لازم را نسبت به این موضوع داشته باشد و مراقبت لازم را داشته باشد که علاوه بر تلاش برای ایجاد امنیت در منطقه، زمینه جلوگیری از ایجاد دشمنی‌ها را بگیرد.

امام جمعه یزد با بیان اینکه دشمن به دنبال مذاکره برای مذاکره است که ایران را فرسوده کند گفت: ما با مذاکره هیچ مشکلی نداریم ولی قطعا دیگر مذاکره برای مذاکره نمی‌کنیم و در مقابل دشمن به هیچ عنوان دیگر ضعف نشان نمی‌دهیم.

تسریع در روند واکسیناسیون کشور اولویت برنامه‌های دولت قرار گیرد

آیت‌الله « قربانعلی دری‌نجف‌آبادی» در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه اراک افزود: با تلاش‌ها و مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان و سرعت‌گیری در بحث تزریق واکسیناسیون، موج پنجم این بیماری در کشور و استان مرکزی تا حدی کاهش یافته است.

بنا به گزارش ایرنا، وی بیان کرد: امید است واکسیناسیون با جدیت و سرعت بیشتر پیش رود و اگر نیاز به تزریق دز سوم نیز وجود دارد، تدابیر لازم اندیشیده شود.

امام جمعه اراک ادامه داد: واکسیناسیون علیه ویروس کرونا، نقش موثری در کاهش تلفات و بستری‌های بیمارستانی دارد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی عنوان کرد: کادر بهداشت و درمان به شدت خسته است و امکانات و تجهیزات نیز با مشکلاتی همراه است.

وی گفت: در کنار همه اقدامات انجام شده، شهروندان باید برای دفع این بلا و بیماری دعا کنند و بدانند کلید رفع هر مشکل با دعا گره‌گشایی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با آرزوی موفقیت برای دولت سیزدهم اضافه کرد: دولت باید پس از موضوع کرونا، دومین اقدام اولویت دار خود را گشایش در رفاه و معیشت مردم قرار دهد و سومین محور کلیدی نیز توجه به اشتغال مولد باشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اظهار داشت: مردم نیز باید دولت را یاری دهند و می‌توان با همت‌های بلند بر مشکلات غلبه کرد و نباید همه نگاه‌ها به برجام باشد.

وی تصریح کرد: اروپا و آمریکا باید وارد برجام شوند و تحریم‌های ارزی و دلاری را بردارند و ارتباطات تجاری و اقتصادی ایران را آزاد کنند در غیراین‌صورت ملت قدرتمند ایران با قدرت روی پای خود ایستادگی می‌کند و از اقتدار ملی با تمام وجود پاسداری می‌کند.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از خطبه‌ها با تبریک کسب مدال‌های مختلف از سوی ورزشکاران پارا المپیکی کشور گفت: جمهوری اسلامی در هر سنگری از جمله ورزش، علم، تکنولوژی و فناوری باید در بالاترین قله‌ها قرار گیرد.

توصیه‌های مهم ائمه جمعه درباره مذاکره، حکومت در افغانستان، تغییر استانداران و فرمانداران

آیت‌الله دری نجف‌آبادی بیان کرد: این ظرفیت در جوانان غیرتمند، دانشگاه‌ها و بخش‌های مختلف کشور وجود دارد. وی گفت: همه باید دست به دست هم دهند و به دنیا نشان دهیم که ایران سرزمین امیرالمومنین (ع) است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به حوادث افغانستان عنوان کرد: باید در این کشور دولت عدالت محور مستقر شود و همه کشورهای اسلامی نیز باید در این راستا کمک دهند.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی تصریح کرد: اگر طالبان در افغانستان حاکم شود، بسیار خطرناک است و این گروه خشن به کسی رحم نمی‌کند. وی تاکید کرد: کشور پاکستان هم باید هوشیار باشد و مراقبت‌های لازم را مد نظر قرار دهد.

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنانش گفت: ماه صفر امسال با ماه شهریور تقارن پیدا کرده که هر کدام از آنها با حوادث و اتفاقات بزرگی همراه بوده و باید از آنها درس آموخت.

آیت‌الله دری‌ نجف‌آبادی اظهار داشت: در ماه صفر ادامه جریانات واقعه کربلا و عاشورا از جمله خرابه شام، شهادت حضرت رقیه (س) و اسارت حضرت زینب (س) است و مهمترین اتفاقات شهریورماه کشور در دوران انقلاب هم شامل شهدای هشتم شهریور، شهدای ۱۷ شهریور، شهادت شهید دستجردی، شهید قدوسی و شهید مدنی است.

نماینده ولی فقیه درمازندران نسبت به بی‌توجهی مناسب‌سازی شهری انتقادکرد

نماینده ولی فقیه در مازندران و امام جمعه ساری با اظهار گفت که موضوع مناسب سازی معابر شهری و ساختمان‌های دولتی برای استفاده از جامعه معلولان حق و حقوق شهروندی است و مسئولان ملزم به رعایت حقوق شهروندی همه آحاد مردم بویژه معلولان هستند.

بنا به گزارش ایرنا، حجت اسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی در نماز جمعه این هفته ساری افزود :گلایه زیادی از اقشار مختلف به خصوص معلولان استان در استفاده از اماکن عمومی در شهرها وجود دارد ، در حالی که طبق قانون همه مسئولان مرتبط به ویژه استانداری ،نظام مهندسی ساختمان و شهرداری ها باید به این موارد توجه کنند.

وی با بیان این که شهرداری ها باید به استفاده های عمومی و امکانات از سوی همه شهروندان توجه کنند، ادامه داد: توجه به رعایت حق و حقوق شهروندی معلولان در جامعه در استفاده از امکانات عمومی مهم است ، شهرداری ها باید در ساخت و سازهای اماکن عمومی به همه این موارد در صدور پروانه پایان کار توجه کنند.

امام جمعه ساری بیان داشت: گلایه زیادی در این بخش از شهروندان مازندران وجود دارد و برای حل این مشکلات باید برنامه ریزی دقیقی تهیه و عملیاتی شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران توجه به مستضعفان به عنوان یک اصل محوری ارزش های انقلاب ضروری است ، گفت: مسئولان بدانند مشروعیت پست هایی که در اختیار می گیرند ، توجه به جامعه مستضعفان است .

محمدی لائینی در بخش دیگری با بیان این نکته که برای رشد جامعه توجه به توسعه علم ضروری است ، گفت: داشتن اهتمام  ویژه به نخبگان  ودانشمندان ضروری است .مستضعف همیشه بی پولی و قدرت مالی نیست ، بلکه برخی ها  همانند معلولان که مشکلات جسمی دارند  مستضعف محسوب می شوند. 

توصیه‌های مهم ائمه جمعه درباره مذاکره، حکومت در افغانستان، تغییر استانداران و فرمانداران

مناسب سازی محیط را برای تمامی افراد جامعه آماده می ­کند تا بتوانند در جامعه حضور داشته باشند. جمعیت هدف مناسب سازی، کل جامعه از جمله افرادی را دارای معلولیت جسمی - حرکتی ،‌ سالمندان ، زنان باردار ، کودکان و دیگر افرادی که به نحوی با شرایط موجود و معمول مشکل دارند ، شامل می شود. مناسب سازی با توانمندسازی معلولان ارتباط مستقیم دارد . اگر مناسب سازی انجام شود امکان و شرایط برای خوداتکایی و استقلال نسبی مالی و شغلی و حرکتی معلولان فراهم می شود و افزایش اعتماد به نفس معلولان را در پی خواهد داشت.
در استان مازندران بیش از ۶۶ هزار معلول شناسایی شده اند . بخش زیادی از افراد این جامعه متاسفانه به دلیل بی توجهی به مناسب‌سازی از بسیاری خدمات محروم هستند. این افراد نه تنها در بخش های اداری ، بلکه بر حوزه اجتماعی و عمومی مانند تردد عادی درسطح شهر نیز مشکل جدی دارند . ۲۵ هزار تن از معلولان مازندران دارای معلولیت جسمی و حرکتی هستند و حدود ۲۰ هزار نفر هم کم بینا و نابینا محسوب می شوند. در واقع جمعیت معلولان مازندران در همین دو بخش ۴۵ هزار نفر و معادل جمعیت چندین شهر کوچک استان است.

امام جمعه ساری به سالروز حادثه ۱۱سپتامبر اشاره کرد و گفت: آمریکا پس ازاین حادثه دنیا را ۲ قطبی کرده است و رسما اعلام کردند که کشورهایی که با ما هستند دوست و کشورهایی که با ما نیستند، دشمن هستند ، اشغال افغانستان ، عراق ، سوریه و دیکر کشورهای منطقه با هدف از بین بردن تروریسم صورت گرفت در حالی که به اذعان خودشان ،تولید کننده تروریسم خوشان هستند.

وی ادامه داد: القاعده و داعشی ها را خودشان بوجود آوردند ،حضور ۲۰ ساله در افغانستان جز ویرانی و کشته شدن افراد بی گناه و پسرفت های این کشورها عایدی نداشته است،هزینه ۳۰۰میلیون دلاری روزانه آنان در این کشور فایده ای جزء کشتار و ویرانی نداشته است. طبق آمار ۲۵۰ هزار افراد غیر نظامی افغانی در این سال ها کشته شدند و در این مدت حضورشان تولید و توزیع  مواد مخدر را دوچندان کردند.

محمدی لائینی گفت: به رغم این که نتایج بدبختی های حضور آمریکائیان بر همگان مسجل شده است اما همچنان برخی ها در داخل کشور پادوی آمریکائیان،  غربیان و در واقع غرب زده هستند.دلبستن و آویزان شدن به قدرت های استکباری دردی را دوا نمی کند .

وی تصریح کرد: تجربه هشت سال دولت های یازدهم و دوازدهم نشان داد که نمی شود با قدرت استکباری به ویژه آمریکا اعتما کرد ، خوشبختانه دولت سیزدهم دولتی خط انقلابی است که  اعتماد به خود و ملت را سرلوحه برنامه های خود قرار داده است و طبق منویات مقام معظم رهبری حرکت می کند ،یعنی در عین مذاکره و تعامل با دنیا  ؛حل مشکلات داخل کشور را در اربتاط بی قید و شرط با آمریکا را گره نزده است، یقین کنید اگر جزء این باشد خیانت به انقلاب اسلامی است.

حق نظارت بر اقدامات مدیران باید حفظ شود/به دنبال دویدن به دنبال اسم نباشیم

 آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های پیش از نماز جمعه امروز شیراز اظهار داشت: هر مسئولی یک اختیاری دارد و سایر مسئولان باید با مشورت و خیرخواهی پیشنهادات خود را ارائه کنند نه اینکه مسئولی را به اقدام و تصمیم مورد نظر مجبور کنند.

بنا به گزارش تسنیم، وی افزود: مسئولان ما باید به مدیران در حیطه اختیارات خودشان اجازه فعالیت بدهند تا بعد بتوانند بر عملکرد آن مدیر نیز نظارت کنند و هر مسئول و مدیری باید در جای خود ایستاده باشد.

امام جمعه شیراز همچنین با اشاره به حضور ورزشکاران استان فارس در پارالمپیک توکیو و قهرمانی آنها، این قهرمانی را به مثابه صدور فرهنگ از شیراز به جهان توصیف کرد و گفت: در المپیک و پارا المپیک، شیرازی‌ها مدال آوری موفقی داشته‌اند، اما یک بانوی قهرمان شیرازی در تیراندازی مدال طلا کسب کرد و افتخار ما این است که با پوشیدن چادر و حفظ حجاب خود پرچم جمهوری اسلامی را در این مسابقات به اهتزار درآورد و با حجاب در میدان‌های بین‌المللی حاضر شد.

آیت‌الله دژکام در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انسان قبل و بعد از پذیرش مسئولیت نباید متفاوت شود و باید بداند که در هر جایگاهی بندگی خدا شرط است و افراد در هر جایگاهی نباید مستبد به رای عمل کنند، تاکید کرد: مدیران ما خیرخواهی سایرین را در انجام امور ببینند.

وی تصریح کرد: توسل، ذکر، دعا و ... موجب می‌شود تا توفیق از جانب خدا از آن ما شود و مدیران ما با انجام امور برای مردم می‌توانند توشه آخرت داشته باشند.

نماینده، ولی فقیه در فارس همچنین ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام صفر هم بیان کرد: روزهای مذهبی و ارزشمند ماه صفر باید محترم داشته شوند.

توصیه‌های مهم ائمه جمعه درباره مذاکره، حکومت در افغانستان، تغییر استانداران و فرمانداران

آیت‌الله دژکام ادامه داد: در بین‌الحرمین شیراز که یادآور بین‌الحرمین کربلا است، مراسم این ایام گرانقدر را به شکل ممکن برگزار خواهیم کرد.

وی در خطبه عبادی نماز جمعه این هفته با تاکید بر جایگاه تقوا در دیگاه امام علی (ع) گفت: به فرمایش امیرمومنان (ع)، تقوای الهی موجب بیداری از غفلت می‌شود.

امام جمعه شیراز افزود: بیداری، اولین قدم در رسیدن به معنویت است و نیازهای معنوی خود و جامعه را نباید هرگز نادیده بگیریم، چرا که معنویت دامنه وسیعی در زندگی دارد.

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: به گفته مقام معظم رهبری، بیداری ممکن است بیداری فرد و یا بیداری اجتماع باشد و گاهی یک حزب یا گروه در خواب غفلت هستند، اما به نظرشان کار درست انجام می‌دهند و در گمراهی می‌روند.

وی تاکید کرد: جامعه اسلامی با در نظر گرفتن قیامت و در کار بودن حساب به انجام امور می‌پردازد و گاه شاهد فعالیت افرادی در جبهه حق هستیم که کار خودش درست و در راه معنویت و بیداری نیست و باید آگاه باشیم و بدانیم که رضای خدا را همواره با برخورداری از تقوا باید در نظر گرفت.

بنا بر گزارش دفتر نماینده ولی فقیه در فارس؛ آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه حق خون شهدا را باید در انجام امور امروز خود در نظر بگیریم و به دنبال دویدن به دنبال اسم نباشیم بلکه در مسیر تقوای الهی گام برداریم و امور را این گونه پیش ببریم، گفت: باید تکبر را از امور کنار بگذاریم تا چشم دلمان باز شود و همواره باید بدانیم که هیچ چیز جلوی مرگ را نمی‌تواند بگیرد و به شکلی عمل کنیم که خود را از تقوا و رضای خدا برخوردار کرده باشیم.

راه حل مشکلات افغانستان تشکیل حکومت مردمی است

آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گرگان اظهار داشت: ۲۰ سال پیش آمریکا به بهانه حل مشکلات مردم وارد این کشور شد اما پس از گذشته ۲ دهه نه تنها مشکلی را حل نکرد، بلکه به آن مشکلات گذشته افزود و این کشور را در چنین شرایطی ترک کرد.

بنا به گزارش ایرنا، نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: نتیجه حضور آمریکا در این کشور جز فقر، فلاکت، قتل و کشتار نبود و مردم این کشور به بهانه‌های مختلف به قتل  می‌رسیدند.

آیت‌الله نورمفیدی با تاکید بر سخت بودن شرایط افغانستان افزود: مردم جهان و افغانستان بدانند که جنگ راه حل مشکلات این کشور نیست و اگر این جنگ به هر شکلی ادامه داشته باشد بر حجم این آسیب ها افزوده خواهد شد.

امام جمعه گرگان گفت: یک گروه به تنهایی نمی‌تواند در افغانستان حکومت کند بلکه باید همه دست به دست دهند تا مشکلات برطرف شود.

نماینده ولی فقیه در گلستان در بخش دیگری از این خطبه به فرار ۶ زندانی فلسطینی از زندان‌های رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: فرار این افراد و حفر کانال در شرایطی که اسرائیل خود را غول نظامی و امنیتی منطقه می داند نشان داد که این رژیم آنگونه که ادعا می کند دارای ابهت نیست.

آیت‌الله نورمفیدی افزود: این حرکت باید سرمشقی برای خاورمیانه باشد که در ناامیدی مطلق باز هم راه حلی پیدا می‌شود.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه با گرامیداشت یاد آیت‌الله طالقانی و آیت‌الله مدنی با اشاره به مشکلات کشور گفت: مشکلات اقتصادی، معیشتی، مسکن و سایر موارد بر مردم فشار آورده و انتظار داریم تا دولت در راستای تلاش‌ها و فعالیت‌های خود در زمینه‌های مختلف از جمله واردات واکسن، نسبت به رفع مشکلات مردم راه حل‌های اساسی در نظر بگیرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.