سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه اخیرا با اشاره به سوءاستفاده گروهک های تروریستی و مسلح از اقلیم شمال عراق برای ایجاد ناامنی در مناطق مرزی ایران تاکید کرد: ادامه این وضعیت برای ما قابل تحمل نیست و پاسخ لازم را به تروریست ها خواهیم داد.

ریبین سلام، یکی از فرماندهان حزب دموکرات کردستان عراق در گفت و گو با بغداد الیوم امروز (سه شنبه) از احزاب کردی معارض ایران و ترکیه خواست که درگیری های خود را به خارج از منطقه اقلیم کردستان عراق منتقل کنند.

وی تاکید کرد: این احزاب منجر به ایجاد مشکلات و خطراتی برای مردم اقلیم شده اند به ویژه اینکه مقرهای آنان داخل مناطق مسکونی شهروندان اقلیم کردستان است .

این فرمانده کرد خاطرنشان کرد که اگر این احزاب مطالباتی دارند باید اقلیم کردستان را ترک کنند و به کشورهای خود بروند زیرا کردستان نمی خواهد میدانی برای درگیری دیگر کشورها باشد و به دنبال خطرات بیشتر نیست.

به گزارش ایسنا، در پی برخی تحرکات جدید گروهک های تروریستی مسلح در مناطق مرزی شمال غرب کشور ، سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه ضمن بازدید از یگان ها و پاسگاه‌های مرزی این منطقه ، با بیان اینکه به رغم تاکیدات چندباره و آگاه سازی مسئولین اقلیم شمال عراق نسبت به تحرکات گروهک های تروریستی و مسلح در منطقه آنها برای رخنه و انجام اقدامات ضد امنیتی علیه کشورمان و عدم برخورد با این پدیده گفت : سال ها است که گروه‌های تروریستی و ضد انقلاب وابسته به استکبار جهانی و سرویس‌های جاسوسی بیگانه از جغرافیای اقلیم شمال عراق برای برهم زدن امنیت و آرامش مناطق مرزی جمهوری اسلامی ایران و ایجاد اذیت و آزار برای مردم ساکن در این مناطق استفاده می‌کنند و در این خصوص به دولت عراق و مسئولین اقلیم شمال این کشور تذکرات لازم داده شده است. 

 وی با تاکید بر اینکه دولت عراق و اقلیم کردستان نباید به تروریست ها اجازه جولان و برپایی مقر در این سرزمین برای تهدید و ایجاد ناامنی علیه ایران را بدهند، تصریح کرد: هرگونه کوتاهی و غفلت در این خصوص را مغایر حسن همجواری و روابط حسنه دو کشور می دانیم.

 سردار پاکپور تاکید کرد: با توجه به وضعیت منطقه و احتمال پاسخ قاطع ، کوبنده و پشیمان کننده جمهوری اسلامی ایران به گروهک های تروریستی وابسته به دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام اسلامی که در اقلیم شمال عراق لانه کرده اند ، از ساکنین این مناطق درخواست می کنیم از مقرهای تروریست ها فاصله بگیرند تا آسیبی متوجه آنها نشود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.