لاوروف: دیدار بایدن-پوتین هیچ تغییری در روابط مسکو-واشنگتن ایجاد نکرد

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که دیدار پر سروصدای «جو بایدن» و «ولادیمیر پوتین» در ژنو عملا هیچ تغییر معناداری در روابط دو کشور ایجاد نکرده است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه تاکید کرد که دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن رهبران روسیه و ایالات متحده در ژنو هیچ تغییر چشمگیر و بادوامی در روابط میان مسکو و واشنگتن ایجاد نکرده و آمریکا همچنان تصور می‌کند که می‌تواند دستور کار داخلی روسیه را به ما تحمیل کند. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، وی افزود: «این همیشه خوب است که دیدار کنیم و حرف بزنیم با یکدیگر، تا اینکه هیچ کاری نکنیم. تنها در این چارچوب فکر کنم مذاکرات ژنو مثبت بود».

وزیر خارجه روسیه اضافه کرد، «اما در مجموع این دیدار هیچ پیشرفت اساسی یا تغییرات زیادی در روابط میان آمریکا و روسیه ایجاد نکرد. آمریکا همچنان فکر می‌کند حق دارد در امور داخلی ما دخالت کرده و آن را به ما تحمیل کند و ما را به مداخله در امور داخلی خودشان بدون هیچ مدرک و سندی متهم کند...».

روسای جمهور آمریکا و روسیه روز ۱۶ ژوئن ۲۰۲۱ در ژنو سوئیس با یکدیگر دیدار و درباره اختلافات دوجانبه میان دوکشور و روابط فیمابین رایزنی کردند. این دیدار که با تبلیغات فراوان و با حضور هزاران خبرنگار و عکاس از رسانه‌های مختلف خبری جهان تحت تدابیر شدید امنیتی برگزار شد تا کنون دستاورد مشخصی نداشته است. 

ادعای مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بحران اوکراین، مساله سلاحهای میان برد هسته‌ای، پرونده الکسی ناوالنی از جملات اختلافات آشکار میان روسیه و آمریکا طی سالهای گذشته بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.