نیروهای طالبان در ورودی دره پنجشیر محاصره شدند

حساب کاربری Panjshir_Province در توییتر گزارش داد، نیروهای مقاومت پنجشیر کوهی در منطقه دورازه پنجشیر را بعد از ورود صدها عنصر طالبان به دره پنجشیر منفجر کردند که منجر به محاصره آنها در آنجا شد.

به گفته یک منبع عملیات از طرف پایین "از طرف دهانه پنجشیر" شروع شده است، شمار زیادی از جنگجویان طالبان به کوه فرار کردند، راه عقب نشینی نیز برای آنها بسته شده است".

همچنان گزارش شده است که لشگر بزرگی از طالبان از راه ورودی وارد پنجشیر شدند و تا نزدیکی پنج پیران این ولایت رسیدند، پس از ورود از منطقه ورودی قیچی شدند و در محاصره افراد جبهه مقاومت افتادند.

درگیری‌های شدیدی در حال حاضر در دو منطقه عنابه و شتل درگرفته است. نیروهای طالبان در مسیر اصلی ولایت بوده و با حمله نیروهای مقاومت در دو سمت مواجه هستند.

اسپوتنیک نیز به نقل از یک منبع مطلع گزارش داد، رهبری جبهه مقاومت به فرماندهی احمد مسعود طرحی برای کشاندن تعداد زیادی از نیروهای طالبان به مناطقی باز در داخل پنجشیر طراحی کرد و با سلاح‌های سنگین و توپخانه آنها را نابود کرد. این عملیات برای اجتناب از سناریوی محاصره طولانی مدت ولایت پنجشیر از سوی طالبان است.

این منبع افزود: مقاومت با این طرح شکستن محاصره تحمیلی بر پنجشیر را هدف گرفت و کمربند امنیتی گسترده‌تر شامل ولایات‌ مجاور را ایجاد کرد.

به گفته این منبع، گروه زیادی از نیروهای طالبان بدون هیچ مقاومت قابل ذکری وارد پنجشیر شدند. او به نبود ساکنان محلی در ویدیوهایی که افراد مسلح طالبان در ولایت نشان می‌دهند اشاره کرد.

این منبع اضافه کرد: کاروانی از نیروهای طالبان وارد این ولایت شده و به مکانی در چند کیلومتری مرکز ولایت، شهر بازارک رفتند زمانی که از همه طرف هدف تیراندازی‌های شدید قرار گرفتند.

این منبع افزود: طالبان در بازسازی نیروهایشان شکست خوردند و زیر آتش عقب برگشتند. تعداد زیادی کشته در بین آنها به جا ماند. تعدادی نیز خود را تسلیم کردند.

او تاکید کرد: بخشی از نیروهای طالبان توانستند به دامنه‌های کوه‌های اطراف دره پنجشیر عقب‌نشینی کنند. نیروهای مقاومت در حال تعقیب آنها هستند. این منبع تصریح کرد، احمد مسعود به زودی درباره نتایج عملیات سخنرانی خواهد کرد.

برخی گزارش‌ها هم می‌گویند، امرالله صالح رئیس جمهوری خودخوانده افغانستان یک خط دفاعی برای مهار حمله طالبان در پنجشیر ایجاد کرده است

به گزارش اسپوتنیک، برخی منابع تأکید می‌کنند که امرالله صالح، رئیس جمهوری خودخوانده افغانستان با جمع دیگری از مجاهدین، زمانیکه طالبان در قسمت دشت اتک پیشروی داشتند، یک خط دفاعی را در بالای دشت اتک برای مهار آنان ایجاد کردند.

به گفته این منابع، طالبان هم اکنون در محاصره‌اند. در حال حاضر جنگ شدت یافته است. ممکن است تا دو ساعت دیگر جنگ تمام شود. شماری زیادی از طالبان تسلیم خواهند شد.

براساس این گزارش، درگیری شدید در قسمت‌های زمان کور و دشت اتک جریان دارد. شماری از طالبان به کوه فرار کردند و دنبال پناهگاه‌اند.

این در حالی است که پیشتر امرالله صالح، معاون رئیس جمهوری سابق در ویدیویی که شب گذشته منتشر شد گفت که، صبح جمعه سوم سپتامبر، هنوز در پنجشیر است و شایعات فرار او از پنجشیر "بی‌اساس" است.

صالح در این ویدیو می‌گوید: وضعیت دشوار است و تروریست‌ها به ما حمله کرده‌اند و ما مقاومت می‌کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.