تحریم های آمریکا علیه طالبان رفع می شود؟

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید درباره رفع تحریم ها علیه طالبان به خبرنگاران گفت که ما فشار تحریم ها بر رهبران طالبان یا محدودیت های قابل توجه در دسترسی آنها به سیستم مالی بین المللی را کاهش نداده ایم.

سخنگوی کاخ سفید همچنین افزود که طالبان را بر اساس اقدامات آنها قضاوت خواهیم کرد و در هر اقدامی با جامعه بین المللی در هماهنگی خواهیم بود.

این در حالی است که طالبان اعلام کرده  خواهان روابط خوب با همه کشورها و جناح های افغان است و از جامعه بین الملل نیز خواسته است به سرمایه گذاری خود در افغانستان ادامه دهند.

به گزارش ایرنا از واشنگتن پست، ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان در فرودگاه کابل گفت: مهمترین چیز وحدت ملی و یکپارچگی ما است به همین دلیل ما به همه کارشناسان و متخصصان اقتصادی نیاز داریم تا پیش قدم شوند و نقشه راه آینده را ترسیم کنند.

وی افزود: من از همه شما دعوت می کنم که بیایید و در افغانستان سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری شما حفظ خواهد شد و کشور با ثبات و امن خواهد بود.

سخنان سخنگوی طالبان در حالی بیان می شود که بانک جهانی هفته گذشته اعلام کرد که حمایت مالی از افغانستان را در پی نگرانی ها در باره سرنوشت زنان در دوره جدید افغانستان، موقتا متوقف می کند.

مارسلا سانچز بندر سخنگوی بانک جهانی به سی ان ان بیزینس گفت که ما به شدت نگران وضع افغانستان و تاثیر آن بر دورنمای توسعه این کشور به ویژه برای بانوان هستیم.

براساس داده های تارنمای بانک جهانی، این نهاد کمک دهنده مالی متعهد به تامین بیش از پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار برای طرح های توسعه ای در افغانستان شده و صندوق بازسازی افغانستان تحت مدیریت بانک جهانی، تاکنون توانسته بیش از ۱۲ میلیارد و ۹۰۰ هزار دلار تامین کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.